DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

Billycom casefiles: Deloitte Digital 

Om haar pioniersproject ‘SmartMove’ sterk op de kaart te zetten, sloeg de Brusselse regering de handen in elkaar met Deloitte Digital. Een glasheldere overheidswebsite kon daarbij niet ontbreken! Van highlevel briefings tot correcte communicatie: Billycom zorgde voor de SEO-copywriting in klare taal, 100 % aangepast aan het webdesign en doelpubliek. Lees meer! 

The client

Met ruim 286.000 professionals verspreid over 150 landen, biedt Deloitte innovatieve businessoplossingen in tal van werkdomeinen. Digitale ondersteuning staat daarbij steeds hoog op de agenda! Het departement Deloitte Digital helpt bedrijven om hun processen en strategie af te stemmen op de continu veranderende digitale wereld, van sterke IT-infrastructuur tot optimale customer experience.

The job

De Brusselse regering lanceerde in 2020 SmartMove, een intelligente kilometerheffing om de verkeersdrukte in onze hoofdstad een halt toe te roepen. De start van een grootschalig pioniersproject dat, naast stevige research en studies, vraagt om heldere communicatie! Deloitte Digital stond mee aan de wieg van SmartMove en schakelde Billycom in voor SEO-copywriting van de gloednieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

How we did it 

1 | Deep dive met Deloitte Digital 

SmartMove ging niet over één nacht ijs. Dat merkten we meteen aan de uitgebreide, professionele briefing! De context, het plan, de brandvoice en het design, … Deloitte Digital introduceerde ons in het project, werkte heldere communicatiedoelstellingen uit en stelde de tone of voice scherp.

2 | Stevige SEO-check 

De SmartMove-teksten moesten niet alleen glashelder zijn voor burgers, journalisten en beleidsmakers, maar ook voor Google. Een uitgebreid SEO-onderzoek? Essentieel! We maakten een selectie van interessante keywords, goed voor een hoge ranking in de zoekresultatenlijst.

3 | Copywriting binnen het design 

Fris, gebruiksvriendelijk en intuïtief: naast een duidelijke projecttoelichting, bevat de SmartMove-website ook een dynamische nieuwsfeed, kostensimulator en FAQ-pagina. Billycom scherpte de pen en schreef zowel uitgebreide als shortbite copy, perfect op maat van de wireframes binnen het design.

4 | Flexibele feedbackrondes 

Consultants, copywriters, communicatieverantwoordelijken, … SmartMove bracht experts uit verschillende hoeken rond de tafel. Een multidisciplinaire samenwerking die heel wat briefings, feedbackmomenten en statusmeetings op de Billy-planning zette. Dringende remarks of extra input? Wij bleven stand-by!

5 | Vertaalslag naar het Frans, Engels en Duits   

Overheidscommunicatie op nationaal niveau verloopt in België standaard in 4 talen. Nadat Billycom de Nederlandstalige teksten tot in de puntjes verzorgde, zette onze vertaalpartner Presence ze vakkundig – en strak binnen de deadline! – om naar het Frans, Engels en Duits.

The result

Een overheidswebsite die correct informeert zonder het petje van de lezer te boven te gaan: niet evident, maar Billycom zocht én vond de juiste tone of voice. De combinatie van een fris design en glasheldere teksten, maakt de SmartMove-website tot een professioneel platform voor een breed publiek.    

www.smartmove.brussels
www.deloitte.be 

DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

PIETER PEPERSTRAETE | THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x