DENNIS KENIS | GRAVA

Billycom casefiles: Grava

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! Tijdens het rebrandingtraject door Duval Branding werden we ingeschakeld voor de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

The client

Als het gaat om digitale marketing en strategie, loopt Grava in de spits. Display advertising, affiliate marketing, SEA, addressable TV, … Grava zet doordachte digitale campagnes op de rails voor een impressionant portfolio aan klanten waaronder ZEB, Leen Bakker en Neuhaus. De focus? Die ligt op analyseren, adviseren, activeren en converteren. Welcome to the converting community!

The job

Hoewel de eerdere website de expertises van Grava zeer technisch benaderde, matchte deze highlevel content niet met het gewenste doelpubliek (B2B, B2B2C, B2C). Billycom scherpte haar strategische pen om de visie, missie en het merkverhaal van Grava te vertalen naar wervende teksten met de juiste tone of voice, technisch correct en zonder geloofwaardigheid te verliezen.

How we did it

Let’s get personal | Geen goede teksten zonder grondige briefing! Billycom trapte de samenwerking af met een intensief intakegesprek op de PAKT-site in Antwerpen, hoofdkwartier van Duval branding. We schoven aan tafel met Grava’s finest: Founder & Managing Partner, Dennis Kenis en Head of Consultancy, Kim Verhaegen.

Boost your strategy | Na een deep dive in de digitale expertises, ging de strategische contentbal aan het rollen. Wie zijn de klanten van Grava? Welke vragen hebben ze? Waar ligt de focus? Door in te zoomen op hun merkverhaal en USP’s, stippelden we een contentstrategie en navigatiestructuur uit die volledig in lijn lag met het rebrandingtraject.

Start to SEO | Op basis van het interview zette Billycom de schouders onder de copywriting van de nieuwe Grava-website. Meta-descriptions, headings, call to actions, … Samen met de SEO specialisten van Grava, beten we ons vast in de on-page SEO en bouwden we de webteksten op vanaf nul. Van professionele pitch op de homepage tot gespecialiseerde servicepagina’s: Billycom maakte de vertaalslag van technische topics naar heldere teksten op klantniveau.

Focus on follow-up| Na ons volledig onder te dompelen in het Grava-DNA, spraken we dezelfde (digi)taal. De perfecte voedingsbodem voor verdere opdrachten! Inspelen op een actueel topic? Nieuw talent aan boord bij de Grava-equipe? Als duurzame contentpartner zijn we bij Billycom maar één telefoontje verwijderd van een persbericht, blog, social media post of succesvolle customer case.

The result

Meer reach, meer trafiek en meer brand awareness: door SEO-copywriting te combineren met een doordachte contentstrategie en gerichte digitale marketing, zorgen we mee voor meer online visibiliteit en vindbaarheid. De gloednieuwe Grava-website ging live, scoort hoog in Google en bulkt van digitale en duidelijke expertise. Knowhow delen in klare taal mét online impact: Billycom & Grava did the trick!    

Client quote

Dennis Kennis, Founder & Managing Partner Grava:
"Dankzij het uitgebreide intakegesprek zaten we meteen op dezelfde golflengte en konden we snel en flexibel schakelen. Een fijne en productieve samenwerking waarvan de toegevoegde waarde duidelijk zichtbaar is!"

www.grava.be

DENNIS KENIS | GRAVA

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

LUC THIENPONDT | STUDIEBUREAU PETROL

"Studiebureau Petrol levert diensten in de bouw zoals stabiliteitsstudies, rioleringskeuringen en veiligheidscoördinatie. Materie voor nerds, best boeiend maar weinig Rock ‘n Roll. Billycom schreef de website en maakte er iets swingends van. Billy’s, heel hard bedankt!"

Lees meer

KATRIEN ROMMENS | NOTICE THE DIFFERENCE

"Netjes hadden we dagen vrijgehouden om ons aan het schrijven te zetten. De vragen van klanten stroomden binnen: onze agenda’s vol. Toen viel er een godsgeschenk uit de hemel onder de vorm van Billycom, copywriters in hart en nieren die ons bij de hand namen, interviewden en aan het schrijven gingen. Wat waren we blij."

Lees meer

CARLOS BUSSELEN | TRAVEL EXPERTS

"Een website schrijven, hoe begin je daar in godsnaam aan? Al enkele keren hoorde ik enthousiaste verhalen over jullie geïnspireerd schrijfwerk. Ik denk oprecht dat er voor het schrijven van teksten geen beter adres bestaat dan Billycom. Heel erg bedankt voor het mooie resultaat."

Lees meer

YOLINE HULENS | LEUVEN BEARS

"Het resultaat van één uurtje samenzitten met Billycom en vertellen over wat ik precies nodig had? Veel meer dan ik oorspronkelijk voor ogen had. Met Billycom samenwerken...dat is geen 1-punter, geen 2-punter, geen 3-punter, maar een gewonnen wedstrijd!"

Lees meer

TOM COUSSEE | ISCS

"Je hoort wel eens van mensen die fantastisch goed zijn in wat ze doen.... awel Petra of Billy, jij bent er wel degelijk zo eentje! Bedankt voor het schitterende werk!"

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

MYRIAM LAPORTE | ALTHEA EXCLUSIVE

"Petra heeft een krachtige pen en kan zeer goed neerschrijven wat ze waargenomen heeft. Mijn website heeft een nieuwe slagzin en aangepaste teksten die vlot en to the point zijn. Ook de perstekst die ze geschreven heeft, heeft indruk gemaakt."

Lees meer

ANNEMIE BERT | HACCP-COACH

“Billycom heeft mijn bedrijf een vliegende start gegeven en een professionele uitstraling. Van een website tot naamkaartjes, van een social media strategie tot praktische tips & tricks om mijn netwerk en klantenbestand op te bouwen.”

Lees meer

LINDA SCHREURS | INSIDE-O

"Petra verstaat de kunst om te luisteren, zich in te leven, kritische vragen te stellen en mee te denken zodat een ruw idee stilletjes aan omgezet wordt in een concreet concept."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

KIM DERVAN | MAGICAL ENTERTAINMENT

"Petra deed research over de goochelwereld en vuurde zoals Harry Potter de ene vraag na de andere af tot ze begreep wat goochelen voor mij betekent. Ze bezorgde een eerste draft. Ik liet mijn goochelboeken links liggen en begon te lezen. Verbazingwekkend hoe de teksten perfect weerspiegelen wie ik ben."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

PETER DE VOGHT | AXITECT

“Billycom zette haar pen scherp voor verschillende copywriting opdrachten waaronder onze eigen Axitect website, folders en mailings voor onze klant Zespri, en B2B persdossiers en mailings voor KidiX, een gloednieuwe beurs in Brussels Expo.”

Lees meer

MARINA STEEGMANS | SERENDIPITY4YOU

"Billycom vult de verwachtingen ruimschoots in: goede, vlotte, inspirerende en catchy teksten, op maat van de onderneming geschreven. Vlot schrijven is een talent, mensen accuraat voorstellen is dat ook. Billycom doet beide!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x