KAREN VANDENPLAS | KOM OP TEGEN KANKER

Billycom casefiles: Kom op tegen Kanker


De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp voor de goede zaak!


The client

Kom op tegen Kanker droomt van een wereld zonder kanker. Tot het zover is, vermijdt, bestrijdt en verzacht ze de ziekte. De vzw telt zo’n 90 medewerkers die zo veel mogelijk mensen mobiliseren om zich in te zetten tegen kanker: als zorgvrijwilliger, actievoerder of donateur. Hoe de organisatie met het hart op de juiste plaats dat doet? Ze ondersteunt patiënten en naasten, komt op voor patiëntenrechten, financiert onderzoek en zorg, zet in op preventie, ondersteunt helpers en zamelt fondsen in.

The job

Wat Kom op tegen Kanker doet om de ziekte een halt toe te roepen, komt met een stevige challenge. Want hoe breng je de juiste info tot bij de juiste mensen? Het antwoord: een straf, gepassioneerd communicatieteam dat op volle toeren draait. Billycom kruiste het pad van Kom op tegen Kanker terwijl die nét op de uitkijk was naar permanente versterking. Een vacature voor senior  communicatie-expert? Ons op het lijf geschreven! Al geven we geen Billy af. Eentje uitlenen, dat konden we wel waarmaken.

How we did it

Brochures, nieuwsbrieven, sociale media ... Communicatie is de draaischijf van een onderneming. En dat is niet anders bij een vzw! Billycom schoof copywriter Karlijn naar voren om zich volledig onder te dompelen in de communicatieflow. Eerst drie dagen exploreren en ondersteunen, om vervolgens vier dagen per week allround contentsupport te bieden. Een win-win! Karlijn leerde Kom op tegen Kanker, haar doelgroep en tone of voice van binnenuit kennen, terwijl de interne collega’s 100 % konden rekenen op hun nieuw, tijdelijk teamlid.

The result

Van brainstormsessies bijwonen, over brochures begeleiden en nieuwsbrieven schrijven, tot communicatieplannen opstellen. Onze copywriter nam maar liefst drie maanden de rol van hands-on projectmanager op zich. Kom op tegen Kanker kon zo op de achtergrond de zoektocht naar een passende collega verderzetten. De witte raven zijn gevonden en dus ging Karlijn intussen back to her copywriting roots in het Billy Office. Nu we de missie, visie en schrijfstijl van Kom op tegen Kanker leerden kennen vanop de eerste rij, hopen we stilletjes dat we in de toekomst nog eens ons steentje mogen bijdragen aan de goede zaak... 

Client quote

Karen Vandenplas, diensthoofd Communicatie & Campagne bij Kom op tegen Kanker: 

Enorm bedankt voor de ondersteuning die jullie de voorbije weken aan ons team hebben geboden. Ik besef dat het ook voor Billycom een avontuur was. Hopelijk houden jullie er, net zoals wij, een goed gevoel aan over en kan het jullie inspireren voor de toekomst. Karlijn, ons team en Kom op tegen Kanker waren een match. We weten jullie in de toekomst zeker te vinden. Dan kunnen we misschien nog meer en beter beroep doen op de copyskills van Karlijn." 


www.komoptegenkanker.be


KAREN VANDENPLAS | KOM OP TEGEN KANKER

YENTINA VAN HAUTTE | PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

PIETER PEPERSTRAETE | THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x