LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

Billycom casefiles: Thomas More

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

The client

Met campussen in onder meer Antwerpen, Geel, Lier en Mechelen is Thomas More de grootste hogeschool in de provincie Antwerpen. Studenten van alle leeftijden kunnen hier terecht voor een waaier aan state-of-the-artopleidingen boordevol praktijk. Om het in enkele cijfers te gieten: 42 professionele bacheloropleidingen, 18 graduaatsopleiding en zo’n 20.000 studenten. Dat kan tellen!

The job

Een visietekst schrijven? Daar scherpen we bij Billycom graag onze pen voor. Voor verschillende lerarenopleidingen in Turnhout en Vorselaar schreven we een kerntekst over het opleidingsverhaal. Het doel was om toekomstige studenten op infodagen dieper inzicht te geven in de opleidingen.

En daar bleef het niet bij. In het kader van een grootschalige videocampagne kregen we nadien de vraag om maar liefst 70 videoscripts te schrijven. De bedoeling was om iedere opleiding in een prikkelende video van 90 seconden te pitchen voor toekomstige studenten. Eeeeeen … actie!

How we did it

1 | Visietekst

Wat kan je als student verwachten van de lerarenopleiding? Tot welk soort leraar word je gevormd? Deze vragen werden uitgebreid besproken in een schriftelijke briefing. Zo konden we vlot de kernwaarden van de opleiding bepalen en in een haarscherpe visietekst gieten. De teksten werden snel opgeleverd en na een intensieve feedbackronde volledig gefinetuned.

2 | Videoscripting

Thomas More bezorgde voor elke video een vast scriptformat. Dit gebruikten we als structuur om de intro en bodytekst te schrijven. Voor de inhoud baseerden we ons op de website- en brochureteksten van iedere opleiding. Per script overliepen we enkele highlights binnen het studietraject en maakten we de vertaalslag naar carrièremogelijkheden. Aangezien de video’s ingesproken werden door studenten, schreven we de scripts zoveel mogelijk in spreektaal.

The result

Een beeld zegt meer dan honderd woorden. Hieronder alvast een sneakpeak van de scripts die we schreven. Smaakt dit naar More? Check dan zeker hun Youtubekanaal!

Client quote

Layla Cuypers, brandmanager Thomas More

“Een hogeschoolopleiding pitchen in 90 seconden. En dat maal 70. “Wij schrijven die scripts wel!”, zeiden ze bij Billycom, “en die strakke deadlines nemen we er ook wel bij!”. Zo gezegd, zo gedaan. Feedback werd zorgvuldig opgepikt, de communicatie verliep vlot en alle scripts werden zorgvuldig afgeleverd. Wat wil je als klant nog meer? Dankjewel team Billycom!”

www.thomasmore.be

LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

YENTINA VAN HAUTTE | PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

PIETER PEPERSTRAETE | THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x