LUCIE RULLAUD | DE HOORN

Billycom casefiles: De Hoorn

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

The client

De Hoorn is een workspace, café, restaurant én cohousing space aan de Vaartkom in Leuven. Eén van hun voornaamste USP’s is hun unieke locatie: te midden van de koperen ketels waar Stella haar eerste sprankelende goud brouwde. Op deze historische plek bouwt De Hoorn aan een toekomst waar ze de Leuvense community zoveel mogelijk bij betrekt.

The job

In samenwerking met de Leuvense websitebouwer Vector Bross, schreef Billycom de websiteteksten voor dehoorn.eu. Hierbij hadden we zowel aandacht voor SEO-copywriting als de spitsvondige tone of voice van De Hoorn. Een extra uitdaging bestond erin binnen de toegemeten ruimte van het webdesign te blijven. Later schreven we naar aanleiding van het openingsfeest ook de aankondigingsboodschap op sociale media en de uitnodigingsmail.

How we did it

1| Briefing

De briefing ging gepaard met een rondleiding in het gebouw van De Hoorn. Zo konden we meteen de unieke sfeer opsnuiven die ook in de copy moest terugkomen. De klant voorzag ons van uitgebreide documentatie over onder meer de doelgroepen en de gewenste tone of voice.

2| Research

Het zoekwoordenonderzoek gebruikten we als leidraad bij de opbouwen van SEO-vriendelijke pages. We bepaalden op basis daarvan ook de invulling van de metatags, header tags en call-to-actions.

3| Copywriting

We schreven tekst voor om en bij 20 websitepagina’s. Een klepper van formaat! Dankzij het strakke webdesign van Vector Bross, wisten we onze tekst perfect te structureren. En er was ruimte voor out of the box denken! Zo bedachten we ook enkele treffende associaties en woordspelingen. Van breinbrouwerij over frisse pintjes rechtstreeks uit de stellatank tot de plek om feestnoten te kraken.

4| Feedback

We onderhielden een korte communicatielijn met de klant, waardoor we vlot konden schakelen tussen copywriting en tussentijdse feedbacksessies. Alle definitieve websiteteksten werden strikt binnen de deadlines opgeleverd én goedgekeurd. Hier geniet onze pen nog lang van na, wat een droomproject!

The Result

Een awesome website die De Hoorn positioneert als hot spot in Leuven. Krachtige storytelling viel perfect samen met een pinpointing SEO-strategie. Zo kreeg De Hoorn een sterker online visitekaartje met karakteristieke tone of voice en optimale vindbaarheid.

Quote from the client

Lucie Rullaud, communication manager De Hoorn: "Een strakke deadline, een specifieke tone of voice, een uitgebreide SEO-checklist én hoge verwachtingen over de kwaliteit van onze nieuwe webteksten. Met deze opdracht klopte ik aan bij Billycom en al na de eerste kennismaking wist ik dat het goed was. Het Billy-team weet van aanpakken en heeft het specifieke DNA van De Hoorn fantastisch neergeschreven. Bedankt Billy's en als we nieuwe teksten nodig hebben... we keep in touch!"

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

YENTINA VAN HAUTTE | PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

PIETER PEPERSTRAETE | THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x