LUCIE RULLAUD | DE HOORN

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

Billycom casefiles: De Hoorn

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

The client

De Hoorn is een workspace, café, restaurant én cohousing space aan de Vaartkom in Leuven. Eén van hun voornaamste USP’s is hun unieke locatie: te midden van de koperen ketels waar Stella haar eerste sprankelende goud brouwde. Op deze historische plek bouwt De Hoorn aan een toekomst waar ze de Leuvense community zoveel mogelijk bij betrekt.

The job

In samenwerking met de Leuvense websitebouwer Vector Bross, schreef Billycom de websiteteksten voor dehoorn.eu. Hierbij hadden we zowel aandacht voor SEO-copywriting als de spitsvondige tone of voice van De Hoorn. Een extra uitdaging bestond erin binnen de toegemeten ruimte van het webdesign te blijven. Later schreven we naar aanleiding van het openingsfeest ook de aankondigingsboodschap op sociale media en de uitnodigingsmail.

How we did it

1| Briefing

De briefing ging gepaard met een rondleiding in het gebouw van De Hoorn. Zo konden we meteen de unieke sfeer opsnuiven die ook in de copy moest terugkomen. De klant voorzag ons van uitgebreide documentatie over onder meer de doelgroepen en de gewenste tone of voice.

2| Research

Het zoekwoordenonderzoek gebruikten we als leidraad bij de opbouwen van SEO-vriendelijke pages. We bepaalden op basis daarvan ook de invulling van de metatags, header tags en call-to-actions.

3| Copywriting

We schreven tekst voor om en bij 20 websitepagina’s. Een klepper van formaat! Dankzij het strakke webdesign van Vector Bross, wisten we onze tekst perfect te structureren. En er was ruimte voor out of the box denken! Zo bedachten we ook enkele treffende associaties en woordspelingen. Van breinbrouwerij over frisse pintjes rechtstreeks uit de stellatank tot de plek om feestnoten te kraken.

4| Feedback

We onderhielden een korte communicatielijn met de klant, waardoor we vlot konden schakelen tussen copywriting en tussentijdse feedbacksessies. Alle definitieve websiteteksten werden strikt binnen de deadlines opgeleverd én goedgekeurd. Hier geniet onze pen nog lang van na, wat een droomproject!

The Result

Een awesome website die De Hoorn positioneert als hot spot in Leuven. Krachtige storytelling viel perfect samen met een pinpointing SEO-strategie. Zo kreeg De Hoorn een sterker online visitekaartje met karakteristieke tone of voice en optimale vindbaarheid.

Quote from the client

Lucie Rullaud, communication manager De Hoorn: "Een strakke deadline, een specifieke tone of voice, een uitgebreide SEO-checklist én hoge verwachtingen over de kwaliteit van onze nieuwe webteksten. Met deze opdracht klopte ik aan bij Billycom en al na de eerste kennismaking wist ik dat het goed was. Het Billy-team weet van aanpakken en heeft het specifieke DNA van De Hoorn fantastisch neergeschreven. Bedankt Billy's en als we nieuwe teksten nodig hebben... we keep in touch!"

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x