LUCIE RULLAUD | DE HOORN

Billycom casefiles: De Hoorn

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

The client

De Hoorn is een workspace, café, restaurant én cohousing space aan de Vaartkom in Leuven. Eén van hun voornaamste USP’s is hun unieke locatie: te midden van de koperen ketels waar Stella haar eerste sprankelende goud brouwde. Op deze historische plek bouwt De Hoorn aan een toekomst waar ze de Leuvense community zoveel mogelijk bij betrekt.

The job

In samenwerking met de Leuvense websitebouwer Vector Bross, schreef Billycom de websiteteksten voor dehoorn.eu. Hierbij hadden we zowel aandacht voor SEO-copywriting als de spitsvondige tone of voice van De Hoorn. Een extra uitdaging bestond erin binnen de toegemeten ruimte van het webdesign te blijven. Later schreven we naar aanleiding van het openingsfeest ook de aankondigingsboodschap op sociale media en de uitnodigingsmail.

How we did it

1| Briefing

De briefing ging gepaard met een rondleiding in het gebouw van De Hoorn. Zo konden we meteen de unieke sfeer opsnuiven die ook in de copy moest terugkomen. De klant voorzag ons van uitgebreide documentatie over onder meer de doelgroepen en de gewenste tone of voice.

2| Research

Het zoekwoordenonderzoek gebruikten we als leidraad bij de opbouwen van SEO-vriendelijke pages. We bepaalden op basis daarvan ook de invulling van de metatags, header tags en call-to-actions.

3| Copywriting

We schreven tekst voor om en bij 20 websitepagina’s. Een klepper van formaat! Dankzij het strakke webdesign van Vector Bross, wisten we onze tekst perfect te structureren. En er was ruimte voor out of the box denken! Zo bedachten we ook enkele treffende associaties en woordspelingen. Van breinbrouwerij over frisse pintjes rechtstreeks uit de stellatank tot de plek om feestnoten te kraken.

4| Feedback

We onderhielden een korte communicatielijn met de klant, waardoor we vlot konden schakelen tussen copywriting en tussentijdse feedbacksessies. Alle definitieve websiteteksten werden strikt binnen de deadlines opgeleverd én goedgekeurd. Hier geniet onze pen nog lang van na, wat een droomproject!

The Result

Een awesome website die De Hoorn positioneert als hot spot in Leuven. Krachtige storytelling viel perfect samen met een pinpointing SEO-strategie. Zo kreeg De Hoorn een sterker online visitekaartje met karakteristieke tone of voice en optimale vindbaarheid.

Quote from the client

Lucie Rullaud, communication manager De Hoorn: "Een strakke deadline, een specifieke tone of voice, een uitgebreide SEO-checklist én hoge verwachtingen over de kwaliteit van onze nieuwe webteksten. Met deze opdracht klopte ik aan bij Billycom en al na de eerste kennismaking wist ik dat het goed was. Het Billy-team weet van aanpakken en heeft het specifieke DNA van De Hoorn fantastisch neergeschreven. Bedankt Billy's en als we nieuwe teksten nodig hebben... we keep in touch!"

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

LUC THIENPONDT | STUDIEBUREAU PETROL

"Studiebureau Petrol levert diensten in de bouw zoals stabiliteitsstudies, rioleringskeuringen en veiligheidscoördinatie. Materie voor nerds, best boeiend maar weinig Rock ‘n Roll. Billycom schreef de website en maakte er iets swingends van. Billy’s, heel hard bedankt!"

Lees meer

KATRIEN ROMMENS | NOTICE THE DIFFERENCE

"Netjes hadden we dagen vrijgehouden om ons aan het schrijven te zetten. De vragen van klanten stroomden binnen: onze agenda’s vol. Toen viel er een godsgeschenk uit de hemel onder de vorm van Billycom, copywriters in hart en nieren die ons bij de hand namen, interviewden en aan het schrijven gingen. Wat waren we blij."

Lees meer

CARLOS BUSSELEN | TRAVEL EXPERTS

"Een website schrijven, hoe begin je daar in godsnaam aan? Al enkele keren hoorde ik enthousiaste verhalen over jullie geïnspireerd schrijfwerk. Ik denk oprecht dat er voor het schrijven van teksten geen beter adres bestaat dan Billycom. Heel erg bedankt voor het mooie resultaat."

Lees meer

YOLINE HULENS | LEUVEN BEARS

"Het resultaat van één uurtje samenzitten met Billycom en vertellen over wat ik precies nodig had? Veel meer dan ik oorspronkelijk voor ogen had. Met Billycom samenwerken...dat is geen 1-punter, geen 2-punter, geen 3-punter, maar een gewonnen wedstrijd!"

Lees meer

TOM COUSSEE | ISCS

"Je hoort wel eens van mensen die fantastisch goed zijn in wat ze doen.... awel Petra of Billy, jij bent er wel degelijk zo eentje! Bedankt voor het schitterende werk!"

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

MYRIAM LAPORTE | ALTHEA EXCLUSIVE

"Petra heeft een krachtige pen en kan zeer goed neerschrijven wat ze waargenomen heeft. Mijn website heeft een nieuwe slagzin en aangepaste teksten die vlot en to the point zijn. Ook de perstekst die ze geschreven heeft, heeft indruk gemaakt."

Lees meer

ANNEMIE BERT | HACCP-COACH

“Billycom heeft mijn bedrijf een vliegende start gegeven en een professionele uitstraling. Van een website tot naamkaartjes, van een social media strategie tot praktische tips & tricks om mijn netwerk en klantenbestand op te bouwen.”

Lees meer

LINDA SCHREURS | INSIDE-O

"Petra verstaat de kunst om te luisteren, zich in te leven, kritische vragen te stellen en mee te denken zodat een ruw idee stilletjes aan omgezet wordt in een concreet concept."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

KIM DERVAN | MAGICAL ENTERTAINMENT

"Petra deed research over de goochelwereld en vuurde zoals Harry Potter de ene vraag na de andere af tot ze begreep wat goochelen voor mij betekent. Ze bezorgde een eerste draft. Ik liet mijn goochelboeken links liggen en begon te lezen. Verbazingwekkend hoe de teksten perfect weerspiegelen wie ik ben."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

PETER DE VOGHT | AXITECT

“Billycom zette haar pen scherp voor verschillende copywriting opdrachten waaronder onze eigen Axitect website, folders en mailings voor onze klant Zespri, en B2B persdossiers en mailings voor KidiX, een gloednieuwe beurs in Brussels Expo.”

Lees meer

MARINA STEEGMANS | SERENDIPITY4YOU

"Billycom vult de verwachtingen ruimschoots in: goede, vlotte, inspirerende en catchy teksten, op maat van de onderneming geschreven. Vlot schrijven is een talent, mensen accuraat voorstellen is dat ook. Billycom doet beide!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x