TANJA PIESSENS | UNIQUE

Billycom casefiles: Unique

Unique is een klinkende naam, met een stevige reputatie in werving en selectie. Dat ze aan de lopende band communiceren met collega’s, klanten en kandidaten spreekt dus voor zich. Daarom vroegen ze om duidelijke teksten die informeren, inspireren en motiveren! Een opdracht waar Billycom al 2 jaar met veel plezier haar schouders onder zet. 

The client

Unique gaat op zoek naar de perfecte match tussen kandidaten en werkgevers. Dat doen ze met een gerichte focus op de cultural fit. Want mensen die zich goed voelen op de werkvloer, boeken sterke resultaten. Win-win dus! Unique is van alle markten thuis en dat vertaalt zich in uitdagende jobs in verschillende sectoren en regio’s. En ook in het B2B-landschap klinkt hun naam als een klok. Een hr-partner die van aanpakken weet!

The job

Sinds 2018 ondersteunen we Unique bij het vinden van de geschikte kandidaten, klanten en partners. Onze missie? Zorgen dat het bruisende DNA van Unique zichtbaar werd, zowel online als offline. Overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures, informatieve whitepapers … Unique ging door een intensief rebrandingstraject en onze creatieve pennen goten hun gloednieuwe look-and-feel in frisse teksten.

How we did it

1 | Losse opdrachten 

De samenwerking begon bescheiden met het herschrijven van enkele mailtjes. Kort en krachtig, maar met volle overtuiging was de boodschap. De deadlines waren strak, de teksten nog strakker. Een veelbelovende start van een succesverhaal!

2 | Volledige rebranding 

2019 stond in teken van de rebranding van Unique. De Billy’s wikten hun woorden en speelden met slogans, tot het nieuwe DNA volledig op punt stond. Grote delen van de ‘Over ons’ werden flink onder handen genomen en geboost met de juiste SEO zoekwoorden. Bovendien lanceerde Unique een nieuwe tool: de CompanyMatch. Hiermee kunnen sollicitanten hun eigen Cultural ID aanmaken. Tekstjes uit onze pennen loodsen hen door het volledige traject en de daarop volgende mailingflow.

3 | Vaste copypartner 

Anno 2020 blijft de copysneltrein stevig verder bollen. Nieuwsbrieven of postkaartjes, interne of externe communicatie, online of offline … Alle soorten copy passeren de revue! En ook in coronatijden stonden we klaar om Unique virusvrij te ondersteunen. We zorgden ervoor dat hun communicatie glashelder was, met een flinke portie empathie.

The result

Door de geslaagde samenwerking op lange termijn, weten we precies hoe Unique zich in de markt profileert. Eén mailtje en enkele regels uitleg: meer hebben we niet nodig om straffe copy op papier te zetten. We schakelen razendsnel, zodat Unique hopen tijd bespaart en enkele dagen later al aan de slag kan met onze teksten. Noem het gerust ‘hyperefficiënt’!

Client quote

Tanja Piessens, Marketing Manager Unique Belgium:

“De dames van Billycom weten telkens opnieuw een stukje magie in hun woorden en copy te steken. Hoe moeilijk de boodschap ook is, hoe subtiel de klemtonen moeten zijn, ze zijn echte woordkunstenaars. Mooi, pakkend en altijd to the point.” 

www.unique.be

TANJA PIESSENS | UNIQUE

LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

PIETER PEPERSTRAETE | THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x