WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

Billycom casefiles: Sofie Dumont

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

The client

Sofie Dumont verwierf vooral naam en faam via radio- en televisieprogramma’s als de Keuken van Sofie. Maar dat haar gerechten heerlijk inspireren, bewijzen ook haar kookboeken waarvoor ze in 2016 nog een World Gourmand Cookbook Award ontving. Zo combineert ze royale feestmaaltijden moeiteloos met snelle en simpele bereidingen voor het hele gezin. Gezonde snacks? Koken in de airfryer? Lekkere taartjes? Happiness is homemade!

The job

Billycom sloeg voor deze opdracht de handen in elkaar met ladychef Sofie, die zorgde voor de nodige input en een flinke dosis inspiratie, én websitebouwer Dev+, die het webdesign voor zijn rekening nam. Onze opdracht? Een honderdtal smaakvolle intro’s schrijven voor alle receptcategorieën, helemaal volgens de regels van de SEO-kunst. Einddoel was een gebruiksvriendelijke website, met vlotte teksten en een hoge vindbaarheid op Google. 

How we did it

1 |  What’s on the menu? 

Een meet-and-greet in volle lockdown? Geen probleem voor de Billy's! We maakten virtueel kennis met het sympathieke duo Sofie Dumont en Wim Vannechel in - jawel - de enige echte keuken van Sofie. Ondanks de Zoom verliep de communicatie vlotjes en namen we ruim onze tijd voor een aangenaam intakegesprek.

2 | The mise en place 

De Billy’s doken in de wondere wereld van bakken en braden. Om de juiste cuisson in de teksten te krijgen, bekeken we Sofies video’s, checkten we haar social media en verdiepten we ons in persartikels. Daarnaast voorzag Dev+ ons van een uitgebreide lijst aan zoekwoorden, die we naadloos in de intro’s verwerkten. 

3 | Cook it to perfection 

Schrijven voor een topchef? Dat doen we niet elke dag… Watertanden gegarandeerd! Belangrijk was een speelse maar toch stoere tone of voice en het persoonlijke karakter van de teksten. Zo kregen dochter Grace, het gezellig tafelen onder vrienden en het sfeervolle Ibiza een prominente plek in het verhaal. 

4 | Serve it with style 

De teksten werden mooi binnen de afgesproken termijn afgeleverd. En het smaakte naar meer! Billycom bewees zich als copypartner en kreeg groen licht om ook de B2B-pagina’s en over-ons-pagina van Sofie te schrijven. We kozen voor 3 passende thema’s: The Ladychef, The Mediachef en The Mamachef.

The result

De nieuwe website van Sofie Dumont ging live in oktober 2020 en kon meteen op veel aandacht rekenen. Maar ook Google pikte de site vlot op. Het resultaat? Meer reach, meer vindbaarheid én meer kookplezier dankzij de gebruiksvriendelijkere navigatie. Van een smaakvolle samenwerking gesproken!

Client quote

Wim Vannechel, Managing Director Sofie Dumont:

“Sofie spreekt haar fans en volgers altijd heel persoonlijk aan. De uitdaging was om deze authentieke tone of voice te combineren met een doorgedreven SEO optimalisatie van de webcopy. Ik kan alleen maar zeggen: missie volbracht, Billycom! De Billy’s belden in voor een briefing en planning. De teksten werden zeer snel aangeleverd en ook onze feedback werd meteen opgepikt. Ik kijk terug op een geweldig toffe samenwerking met de Billy’s!”

www.sofiedumont.be

WIM VANNECHEL | SOFIE DUMONT

YENTINA VAN HAUTTE | PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

LAYLA CUYPERS | THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL | SMARTMOVE

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

PIETER PEPERSTRAETE | THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

TANJA PIESSENS | UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DENNIS KENIS | GRAVA

‘Hoe vertalen we highlevel expertises naar heldere teksten, zonder in te boeten op credibiliteit en vindbaarheid?’ Een pittig contentvraagstuk op het lijf geschreven van Billycom! We beten ons vast in de nieuwe website van Grava, digital performance agency uit Mechelen. Bring it on!

Lees meer

LUCIE RULLAUD | DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

JOERI CORNELISSENS | ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

LUKAS VELAERS | GAMMA BENELUX

"Stijlvol en toegankelijk. Dat was de doelstelling voor onze nieuwe website. We schakelden de copywriters van Billycom in om ons verhaal uit te schrijven en ze deden dat met veel precisie en met de juiste feeling."

Lees meer

JO DEFERM | WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

JAN CAEYERS | LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

MATTHIAS AERTS | SOUNDS GOOD

"Een subsidiedossier schrijven: een paar vragen beantwoorden, dat was alles wat hiervoor nodig was. Toch kreeg ik niet meer dan 2 deftige zinnen op papier. Dan maar even Billy bellen. Een week later was de eerste versie klaar. Gisteren kregen we het fantastische nieuws dat ons dossier goedgekeurd is."

Lees meer

KOEN JOOSEN | SPORTPRAKTIJK

"Billycom heeft de Sportpraktijk op professionele wijze begeleid voor de inhoudelijke vormgeving en branding van de nieuwe website en nieuwsbrief. Op een coachende manier wist Petra ons te helpen om onze activiteiten op een verfrissende manier te verwoorden. Gewoonweg top!"

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x