Strategische communicatie bij overnames
Een overname bekendmaken, draait om de juiste boodschap, op het juiste moment. Én aan de juiste doelgroep, zou collega Sophie Verreyken er nog aan toevoegen. In deze blog neemt ze je mee op een crash course strategische communicatie voor, tijdens en na een overname. Buckle up!
Waarom heb je een strategisch communicatieplan nodig?
Een nieuwe collega erbij? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, denken we dan. Toch ligt dat bij een fusie of overname vaak een stuk gevoeliger. Zo vragen je (nieuwe) medewerkers zich natuurlijk af wat de gevolgen zullen zijn voor hun job en privéleven. Denk aan loonvoorwaarden, woon-werkafstand, bedrijfscultuur, … Bovendien kan je bij een overname nooit helemaal voorspellen wat er op je afkomt. De vraag is: hoe communiceer je met één stem naar verschillende doelgroepen? Een strategisch communicatieplan biedt een goede houvast maar geeft je ook de mogelijkheid om bij te sturen waar nodig.
1 | Onderhandelingsfase
Interne communicatie: geen nieuws is ook nieuws
Zodra je medewerkers ruchtbaarheid krijgen van de overnameplannen, neemt de drukte in de wandelgangen toe. Om fake news te vermijden, zet je best in op eerlijke en transparante communicatie. Oók als je nog geen nieuws hebt. Bevestig dat de onderhandelingen lopende zijn en stel gerust waar nodig. Hiermee koop je jezelf tijd om een gerichte interne communicatiecampagne op poten te zetten. Denk aan een dedicated website met een FAQ-rubriek, interne mailings, videoboodschap van de CEO, een onboardingstrategie, … Kies een vaste dag in de week om telkens een (kleine) update te geven zodat iedereen gelijktijdig geïnformeerd wordt.
Externe communicatie: een goede voorbereiding is het halve werk
Neem jij het klantenbestand over of word je zelf overgenomen? Kies je voor een rebranding of wordt de naam behouden? Elke beslissing heeft een impact op de communicatiestrategie van je bedrijf. Als strateeg gaat het in deze fase vooral over het voorbereiden van de externe mailings, persberichten, rebrandingcampagnes, … Maak een lijst van alle stakeholders die geïnformeerd moeten worden zoals leveranciers, klanten, partners, ... en installeer een meldpunt. Zo behoud je de controle over je communicatie en speel je proactief in op mogelijke vragen van buitenaf.
2 | Lanceringsfase
Interne communicatie: zorg voor een betrouwbare landingsbasis
Je krijgt maar één kans om de officiële aankondiging te maken. Make it count! Een live meeting met een speech van de CEO heeft veel meer impact dan een droge aankondigingsmail in je inbox. Lukt het niet om fysiek samen te komen? Een professionele videoboodschap is zeker ook een optie! Om te vermijden dat je hr-dienst en management overstelpt wordt met vragen, bouw je best een intranet of miniwebsite uit voor intern gebruik waarop alle informatie gebundeld staat. Daar kan je dan handig naar verwijzen in je aankondigingsmail of via een QR-code bij je welkomstcadeau.
Externe communicatie: spread the word
Een aankondiging is een belangrijk PR-moment. Timing is essentieel. Communiceer eerst met je klanten en leveranciers, zodat ze het nieuws niet via de pers of social media vernemen. Beantwoord proactief enkele praktische vragen en zorg voor verdere opvolging door de accountmanagers. Pas nadat je alle medewerkers en partners hebt ingelicht, verspreid je het persbericht naar de vakpers en rol je de socialemediacampagne uit.
Tip: Maak een duidelijke tijdlijn voor zowel de interne als externe communicatie. Dag X is de dag van de officiële aankondiging en die zet je centraal. Dag X-1, X-2, ... plan je de communicatie vooraf. Dag X+1, X+2, ... is voor de communicatie nadien. Maak daarna een oplijsting van alle stakeholders die geïnformeerd moeten worden en zet deze op de tijdlijn.
3 | Natraject
Interne communicatie: adapt as you go
Hou vinger aan de pols van wat er leeft bij je medewerkers en vul je FAQ-pagina aan met nieuwe vragen. Maar het changetraject is ook een kans om jezelf als werkgever in de kijker te zetten. Hier zijn alvast enkele employerbranding-tips.
- Organiseer workshops rond je bedrijfswaarden, tone of voice, …
- Laat je nieuwe medewerkers aan het woord over hun ervaringen in blogs. Dat geeft meteen vertrouwen en zorgt voor een hogere betrokkenheid.
- Show, don’t tell: toon je bedrijfscultuur in teambuildings, netwerkevents, …
Externe communicatie: blijf top of mind
Een overname of fusie kan vaak op flink wat aandacht rekenen. Grijp dat moment aan om je nieuwe expertises en collega’s in de kijker te zetten. En vergeet daarbij ook niet je verworven klanten te betrekken. Je kan bijvoorbeeld gerichte nieuwsbrieven sturen en hen de juiste weg naar je socialemediakanalen tonen. Door je doelgroep regelmatig met relevante en interessante content te voeden, bouw je stapsgewijs een hechte community van volgers uit.
Get to know English SEO-copywriter Sophie.
Officieel is het dr. Verreyken, maar je mag ook gewoon Sophie zeggen, hoor. Nadat Sophie haar doctoraat behaalde, besloot ze zich in marketing te verdiepen. Het academisch jargon heeft ze intussen ver achter zich gelaten, al schudt ze nog steeds moeiteloos Engelse long copy uit haar pen. Een uit de kluiten gewassen whitepaper of full-on contenttraject? Bring it on!
Hoe kan Billycom jouw bedrijf helpen?
Je bedrijf heeft nood aan sterke brand ambassadors. Billycom helpt je om de twaalfde stoel in je marketingteam op te vullen met overtuigde en ijverige ambassadeurs. Get in touch >>
SEO in het AI-tijdperk
Maakt AI een einde aan traditionele zoekmachineoptimalisatie? No way! Ook in de wereld van chatbots, generatieve AI en short video is er meer dan ooit plaats voor Search Engine Optimization (SEO). Billycom lijst drie opportuniteiten op om AI in te zetten voor je searchstrategie.
Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar. And the winner is...
Op een dappere dinsdag rolt het mailtje van Webhero binnen dat onze founder Petra Meeus laureaat is voor de Webhero Awards 2024 in de categorie 'Vrouwelijke Ondernemer van het Jaar'. Ze kruipt in haar pen voor een persoonlijke recap van 9 jaar Billycom.
De tone of voice bepalen van je bedrijf
Sterke brands communiceren met een consistente klankkleur die volledig in lijn ligt met hun DNA. Maar hoe bepaal jij jouw ideale tone of voice? Billycom ontwikkelde over de jaren een vierdelig model, gebaseerd op Insights Discovery. Waar zet jij de naald?
Hoe vuur je de twaalfde man van je marketingteam aan?
Je bedrijf bulkt van potentiële brand ambassadors. Door hen als een wezenlijk onderdeel van je marketingstrategie in te zetten, reiken je berichten tot ver buiten je eigen netwerk. Maar hoe motiveer je die ambassadeurs van je bedrijf om hun ervaringen met de buitenwereld te delen? Wij delen alvast enkele tips!
Trending hacks voor IT-recruitment
De vacature is voorbijgestreefd. Volgens de laatste cijfers van Stabel ligt de vacaturegraad nergens zo hoog als in de IT-sector. Voor elke 100 openstaande IT-vacatures blijven er grofweg 8 stoelen leeg. Billycom helpt je voorbij de vactures te kijken en zet je op weg met enkele effectieve employer branding-hacks.
Vandaag start mijn voorzitterschap...
En ik mag het nu officieel aankondigen! Voka Vlaams-Brabant lanceert in september een netwerk voor vrouwelijke kmo-eigenaars of bedrijfsleiders. Of ik voorzitter wou worden van dit nieuwe initiatief? Graag, maar dan wel met een duidelijke missie en visie. Samen ondernemen, samen groeien, om het met de slogan van Voka te zeggen.
Breaking: nieuwe branding, nieuwe positionering.
De opmerkzame bezoeker zal al gemerkt hebben dat onze website een totale make-over kreeg. En dan hebben we het niet alleen over de look and feel … Niemand die daar beter over kan vertellen dan onze founder Petra Meeus. Wij namen de interviewstok voor één keer van haar over en vroegen haar de nieuwe ambities van Billycom toe te lichten.
The war for keeping talent: 4 onboardingtips
Weinig ‘eerste keren’ die zo spannend zijn als de allereerste werkdag. En dat geldt ongetwijfeld ook voor alle schoolverlaters die straks hun carrière in jouw bedrijf starten. Toch blijkt een kwart van de starters al na één jaar hun werkgever te verlaten. Wie vandaag in een krachtig pre- en onboardingtraject investeert, maakt het verschil. Een goede voorbereiding is het halve werk. De eerste stap? Deze blog lezen!
De sollicitant als klant: 3 contenttips voor een straffe candidate journey!
Onaangename sollicitatie-ervaringen vergeet je niet snel. Je krijgt maar geen reactie op je sollicitatiebrief of voelt jezelf een nummertje. Maar een positieve candidate experience zindert na! Daarin schuilt een grote kans voor elk bedrijf. Billycom biedt hands-on communicatietips voor een onvergetelijke candidate journey.
Juridisch vakjargon in klare taal: Sofie Demeyer aan het woord
Juridische teksten vertalen naar mensentaal, mét respect voor het vakjargon: dat is wat de legal copywriters bij Billycom doen. We gingen op zoek naar iemand met dezelfde missie. Insert Sofie Demeyer, 18 jaar gerechtsverslaggever bij VRT en nu woordvoerder van Advocaat.be. Lees hier haar interview.
Onze takeaways van And& Connect
Lifting Trailblazers. Met deze baseline beloofde het And& Connect festival een hoogmis te worden voor start-ups and scale-ups in Vlaanderen. Billycom was erbij en brengt verslag uit met enkele interessante takeaways.
4 red flags voor legal & finance recruitment
The war for talent is on. Zeker in de juridische en financiële sector! Zet jij als kantoor volop in op (online) recruitment, maar slaag je er niet in om je vacatures in te vullen? Dan maak jij je misschien schuldig aan één van deze rekrutering faux-pas. Legal copywriter Ellen gidst je erdoor heen!
Lost in Google? 3 SEO-tips voor de financiële en juridische sector.
Van Google tot Bing: hoog scoren in zoekmachines is dé manier om (digitaal) gevonden te worden. Maar hoe geraak je op die eerste pagina? Hoewel het Google-algoritme een goed bewaard geheim blijft, delen wij enkele SEO-tips en -tricks die je in de rangschikking laten stijgen. Lees verder!
Copywriter of ChatGPT? We doen de test!
ChatGPT is ‘the talk of the town’. Deze charmante chatbot tovert in enkele seconden een perfecte tekst uit zijn open AI-hoed. Hebben wij binnenkort nog een job als copywriter? Founder Petra doet de ChatGPT-test.
Billy solliciteert. Haal versterking in huis met een marketingconsultant.
Een ervaren marketingconsulant nodig voor copywriting, contentstrategie, employer branding en socialmediamarketing? Billy solliciteert!
Vier videoprojecten die scoorden met employer branding
Inzetten op employer branding doe je met video. En dat hebben deze klanten van Billycom helemaal begrepen! Video-editor Tim geeft je een selectie uit onze topcases.
In toga op TikTok? Think again. Met deze 4 contentmarketingtrends scoor je als advocatenkantoor
Hoe bouw je als advocatenkantoor een professioneel én persoonlijk online imago op? Legal copywriter Ellen geeft je 4 tips om als legal professional te scoren met content.
You’ve got mail. E-mailmarketing voor legal professionals
E-mailmarketing is een effectieve tool om je bedrijf op de kaart te zetten. Legal copywriter Lara vertrekt vanuit drie misvattingen rond e-mailmarketing voor legal professionals en legt uit hoe je ermee omgaat.
Billy goes BAM: 8 marketingtrends voor 2023
Marketing evolueert razendsnel. Billycom volgt de tendensen in het marketinglandschap op de voet en is steeds op zoek naar de nieuwste inzichten. Geen betere plaats om bij te leren, dan op het BAM Marketing Congress!
Ondernemen is high energy!
Bloovi, dé nieuwswebsite voor de digitale sector, nodigde Petra uit voor een interview. Het werd een boeiende babbel over business, investeringen, dromen, high heels en high energy ... Lees even mee!
Billy met Bloovi in Dubai
Met 100 Belgische ondernemers naar de wereldtentoonstelling in Dubai? Count me in! Expo Dubai 2020, Burj Khalifa, jeepsafari in de woestijn, friet met stoofvlees, ... Een undercover verslag van Billy voor Bloovi.
Employer branding: 6 inspirerende tips
Er prijken tal van vacatures op je website, maar de verwachte reacties blijven uit? Met sterke employer branding zet je jouw werkgeversmerk kracht bij! In een artikel voor Bossy Magazine deelt Petra enkele praktische tips.
Billy Babbel 20.0 | Time to shine
Exclusief: Petra heeft voor Billycom al meer dan 500 ondernemers geïnterviewd, maar deze keer beantwoordt ze zelf de vragen voor Bossy Magazine. In het nieuwste Time Issue benadrukt onze Billy-boss waarom het precies nu 'time to shine' is als onderneemster.
Billy Blog 22.0 | 4 voorbeelden van sterke personal branding
Als ondernemer ben je achter de schermen in de weer om je business te doen groeien. Maar af en toe uit de schaduw treden, is minstens even belangrijk. Wij zetten 4 zaakvoerders stevig in de markt met ijzersterke copy.
Billy Babbel 19.0 | Een dag in het leven van Anouk
Leads bellen, offertes opstellen, opdrachten inplannen, facturen uitsturen … Projectmanager Anouk combineert een boeiende job met een schattige peuter én een Duitse herder. Een exclusieve kijk in haar werkdag!
Billy Babbel 18.0 | In bad met Billy ...
We zitten allemaal in hetzelfde bad. Een veel te lauw bad, gevuld met veel te kleine coronabubbels. We lopen (of wandelen!) deze race samen, zonder dat de finish in zicht is. Het lukt wel, meestal toch ...
Billy Blog 21.0 | Ontdek de Billy-studio
De Billy-studio in Heverlee knettert en knispert. Cosy corners, professioneel bureaumateriaal, handige flipchart, hippe planten, high-end smart-tv ... Alles om je videoverhaal stevig vorm te geven. Take a look!
Billy Babbel 17.0 | Een dag in het leven van Ellen
Eerlijk toegegeven, een werkdag in volle lockdown valt niet te vergelijken met wat we in normale tijden gewend zijn. Maar Billy Ellen bewijst dat ze ook in een kleine wereld inspiratie en ritme vindt. Crisis brengt creativiteit! Volg hier haar werkdag in coronatijden.
Billy Babbel 16.0 | Corona confessions
Verplicht telewerken tijdens de lockdown? De Billy’s organiseerden zich voorbeeldig virtueel. Maar achter de schermen ging het er soms helemaal anders aan toe ... Enkele corona confessions van het Billy-team!
Billy Blog 20.0 | Van codes naar content: 4 straffe IT-projecten uit Billycoms contentstudio
Jouw bedrijf bruist van expertise en is 100% mee met de digitale golf! Maar spreekt je doelpubliek dezelfde (digi)taal? Door helder te communiceren, bereik je niet alleen meer klanten, maar blijft je boodschap ook beter hangen. Enkele voorbeelden à la Billycom? Die vind je hier!
Billy Blog 19.0 | Creatieve schrijfprojecten in coronatijden
Creative copywriting vanuit onze home office? Tijdens de coronaperiode schreef Billycom tal van blogs, e-books, flyers en socialmediaposts. Check it out!
Billy Blog 18.0 | Wat is employer branding?
In de war for talent is het als bedrijf niet evident om het juiste profiel aan te trekken én te behouden. Straf talent strikken? Je bedrijfsidentiteit boosten? Employer branding versterkt je positie als werkgever, zowel binnen je team als in de zoektocht naar nieuwe kandidaten. Get started!
Billy Blog 17.0 | 5 tips om talent aan te trekken
De juiste sollicitanten die spontaan bij jou aankloppen? Geschikte profielen die zich helemaal herkennen in je merk en bedrijfscultuur? Dat kan ... als je employer branding op punt staat. Met deze 5 tips trek jij moeiteloos de juiste talenten aan.
Billy Babbel 15.0 | Passion driven of process driven?
Wat hebben verjaardagskaarsjes, een nietjesmachine, timetracking, mutsen en Ibiza met elkaar gemeen? Het pittige relaas van 5 jaar Billycom.
Billy Blog 16.0 | Copywriting in coronatijden
SEO copywriting vanuit onze home office? Bring it on! Tijdens de coronaperiode realiseerde Billycom verfrissende webcopy voor diverse klanten en sectoren. Start!
Billy Babbel 14.0 | Online teambuilding deluxe!
Online is the new normal. We zoomen alsof we nooit iets anders gedaan hebben. We slacken de hele dag door om elkaar op de hoogte te houden. We bellen, mailen, schrijven én netwerken vanuit onze home offices. Hard work? YES! Hard play? NO! En dus haalde ik alles uit de virtuele kast voor onze allereerste online teambuilding deluxe.
Billy Babbel 13.0 | Een dag in het leven van Tim
There’s a new kid in town! We waren dan ook erg nieuwsgierig naar de gewoonten en gebruiken van onze nieuwe Billy Tim. Draagt hij pantoffels op kantoor? Drinkt hij Fristi tijdens de lunch? Neemt hij de krant mee naar de wc? Hij gaf ons alvast een sneak peek van een doorsnee dag bij Billycom.
Billy Blog 15.0 | Business op blote voeten
Communiceren tijdens quarantaine? Niet evident, maar een must! Petra gunt je een blik achter de schermen van haar home office en vertelt je precies hoe je als bedrijf on top of things blijft gedurende de coronacrisis.
Billy Blog 14.0 | Positief plan in coronatijden
Alhoewel onze pennen virusvrij zijn, heeft het coronavirus ook z'n effect op de business van Billycom. De gaten in onze agenda creatief invullen met eigen copy? Yep, zo zijn we dan! Hoe cool zou het zijn als we nu onze wilde droom najagen en een magazine in elkaar boksen? Zo gezegd, zo gedaan!
Billy Babbel 12.0 | Stagiaire Hilke aan Billy-boord
Ze kwam, ze schreef en ze overwon! Onze stagiaire Hilke Van Nuffelen heeft enkele weken meegedraaid in het Billy-team en maakte indruk met haar schrijftalent. Ook tijdens de coronacrisis bleef ze veilig en virusvrij om ons te ondersteunen. Lees hier haar 'stageverslag'.
Billy Babbel 11.0 | De favoriete lectuur van de Billy's
Als copywriters zijn wij trouwe lezers en kunnen wij ons volledig verliezen in een goed boek. Maar daar blijft het niet bij. Ontdek hier onze guilty reading pleasure.
Billy Blog 13.0 | Een zeemzoete liefdesbrief schrijven doe je zo
Niets zo romantisch als een liefdesbrief schrijven. Heerlijk old school! Krijg je de vlinders maar moeilijk op papier gevat? Voor één keer geeft Billycom geen professionele, maar relationele schrijftips.
Billy Babbel 10.0 | Mindful business
Ik ben een meesterplanner. Ik eet to-dolijstjes voor ontbijt, lunch en diner. Het is zaterdagochtend en mijn meesterbrein heeft een plannetje ...
Billy Blog 12.0 | Een zondagochtend bij Billycom
Ondernemers Myriam Laporte en Walter Vanhese sloegen de handen in elkaar, scanden hun netwerk en organiseerden Business Builders for Beauty, Wellness & Hair op zondag 17 november. Een workshop die beautyexperts een duwtje in de rug geeft. Of Billycom copytips wou delen? Natuurlijk!
Billy Blog 11.0 | Billycom schrijft vacatures met impact
Als bedrijf is het niet eenvoudig om nieuwe collega's aan te werven. Hoe kan je mensen overtuigen dat jouw onderneming dé geschikte werkplek is? Door je storytelling door te trekken in je vacature!
Billy Babbel 9.0 | Het verhaal achter onze nieuwe branding
Dinsdag 1 oktober 2019 om 9 uur. Met een gezonde dosis spanning drukten we op de publiceerknop. De nieuwe Billy-branding wordt de wijde wereld ingestuurd. Billycom 2.0 is ready for take-off!
Billy Babbel 8.0 | Wat hebben een jurist en een copywriter gemeenschappelijk?
Ongepland, een tikkeltje tricky, en behoorlijk wat zin voor avontuur: na bijna acht jaar met mijn neus in de wetboeken koos ik voor een job als copywriter. Spannend? Absoluut! Met een waterdicht gameplan en mijn ogen op de horizon kruiste mijn pad dat van Billycom.
Billy Blog 10.0 | 4 eenvoudige tips voor meer leads
Meer leads generen? Je hoeft er geen technische kunsten voor uit te halen! Met deze vier eenvoudige teksttips tover je je websiteleads in no time om naar conversies.
Billy Babbel 7.0 | Billy’s out of office
Een teambuilding met de Billy’s, dat is veel girl power, een flinke dosis creativiteit, een streepje glamour & glitter en een badass attitude. Lees even mee…
Billy Blog 9.0 | Juf Billy in actie
Of we een 4-delige lessenreeks wilden geven over copywriting en content marketing voor een selecte groep UNIZO ondernemers? We waren meteen enthousiast en goten onze expertise in een strak lesprogramma.
Billy Babbel 6.0 | Ben ik verslaafd?
Is een verslaving een verslaving wanneer je er handig gebruik van maakt op je job? No worries! Ik verstop géén gin in mijn bureaulade bij Billycom. (Al ben ik stiekem benieuwd welke schrijfsels dat zou opleveren.)
Billy Babbel 5.0 | Learnings na 2 maanden bij Billycom
Mijn eerste 2 maanden als Billy kort samengevat? Veel koffie, blogs over fluweel behangpapier, nieuwsbrieven over basketbal en enkele belangrijke Billy-lessen...
So Billy 1.0 | Onze zeemzoete nieuwjaarsbrief
We wensen jou een jaar waarin je onderneming bloeit als nooit tevoren, waarin je fris en fruitig opstaat bij elk ochtendgloren. Een jaar waarin je niet enkel aan jouw conditie werkt, maar ook de positie van jouw bedrijf versterkt.
Billy Blog 8.0 | Zin in een WAT-relatie?
Om met Billycom te werken, hoef je (gelukkig) niet links of rechts te swipen voor een ideale match. Een WAT-relatie staat voor Working Apart Together, omdat het fijn is om met jou als vaste klant te werken. Our secret 'date' starts here...
Billy Blog 7.0 | Anonieme ondernemers
Wil jij als ondernemer niet langer anoniem blijven? Lees hier echte cases van echte klanten.
Billy Blog 6.0 │ Zuurstof in de zomer
Na een jaar van rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan is het tijd om nieuwe zuurstof te tanken.
Billy Blog 5.0 | Meer klanten door sterke teksten
Wil jij als ondernemer meer kliks, likes, shares en leads binnenhalen? 3 gouden tips om je nieuwe en trouwe klanten nieuwsgierig te maken…
Billy Babbel 4.0 | Mijn eerste Billy jaar en zoveel gekke plannen en stiekeme dromen later...
Welke checks heb jij het afgelopen jaar afgevinkt op jouw bucketlist?
Billy Babbel 3.0 | Mijn eerste keer...
En ie-de-reen verklaarde me een beetje gek...
Billy Babbel 2.0 | Later als ik groot ben…
Je bent nooit te oud om grote meisjesdromen te realiseren...
Billy Babbel 1.0 | Burgertrutje
Die dag was ik in de Colruyt en gebeurde er dit...
Billy Blog 4.0 | Zelf jouw website schrijven?
Zelf een website schrijven die interessant is voor jouw prospects én voor Google? Start met een goede voorbereiding en deze 10 tips van ervaren copywriters.
Billy Blog 3.0 | De web-reflex
Googelen is voor 95% van de mensen een tweede natuur geworden. Dat is de realiteit. Daarom is het noodzakelijk om je aanwezigheid op het ‘world wide web’ te verzorgen. Hoe zit het met jouw web-reflex?
Billy Blog 2.0 | Blue in business
Hoe vind je als startende ondernemer nieuwe klanten? Billycom testte verschillende formules uit van recepties tot ontbijtsessies, van Voka tot Sofia, van BNI tot het Officenter. In januari scoorde Billycom net geen 100 naamkaartjes. Mooi, maar hoeveel leads heeft dit concreet opgebracht?
Billy Blog 1.0 | Welkom!
Mijn website is een maand online, dus hoog tijd voor de volgende stap: de lancering van mijn Billy Blog. Ik schrijf graag, vooral in mijn hoofd. Aangezien de iBrain nog niet ontwikkeld is, schrijf ik mijn hersenspinsels hier neer om ze te delen met mijn Billy Fans.