Billy Blog 3.0 | De web-reflex

Op een schaal van 1 tot 10, hoe tevreden ben jij over je website? Ik zou ze moeten tellen, maar de mensen die bij het geven van hun businesskaartje fijntjes vermelden dat ik best niet naar hun website kijk wegens verouderd of niet up-to-date… het zijn er verbazend veel. Dat is jammer in een tijd van digitale media en Google-reuzen waarin iedereen een natuurlijke web-reflex heeft ontwikkeld.

Pijnpunt #1: we hebben bij onze opstart snel iets in elkaar gebokst en er nooit meer naar gekeken.

Googelen is voor 95% van de mensen een tweede natuur geworden. Dat is de realiteit. Daarom is het noodzakelijk om jouw aanwezigheid op het ‘world wide web’ te verzorgen. Er zijn verschillende parameters die meespelen voor een goede website: een inhoudelijk sterk en authentiek verhaal (producten, diensten, expertises, USP’s, team,…) gecombineerd met de juiste zoekwoorden (SEO optimalisatie) en een technisch platform dat afgestemd is op mobiele applicaties (responsief).

ACTIE: Neem 10 minuutjes de tijd en lees de teksten die nu op jouw website staan. Is alle info nog correct? Zijn jouw diensten/producten/expertises nog up-to-date? Bevat jouw website de juiste zoekwoorden? Is jouw site responsief? Wanneer het antwoord neen is, dan is het hoog tijd voor actie!

Pijnpunt #2: we hebben het veel te druk en dus geen tijd om ook nog met de website bezig te zijn. 

Akkoord, het takenpakket van een ondernemer geraakt niet op een A4’tje. Hierdoor sneuvelt alles wat met de website, sociale media of communicatie te maken heeft vaak als eerste op het to do-lijstje. De wil en de goede intenties zijn er ongetwijfeld wel, maar wanneer er in een onderneming geen specifieke communicatiefunctie is, komt het op iemand z’n agenda (of op je eigen agenda) en is er vaak een gebrek aan tijd en inspiratie.

ACTIE: Vraag je werknemers, je partner of vrienden om jouw website even kritisch te bekijken. Of begin van scratch en organiseer een brainstorm tijdens de lunch: wie is je doelgroep, welke expertises heb je in huis, wat zijn je sterke punten en hoe kan je de website persoonlijk maken (team, testimonials, nieuws, blogs…). Inplannen maar!

Pijnpunt #3: we kunnen zelf niets veranderen aan de site, voor elke aanpassing moeten we de webmaster inschakelen.

Dit is jammer, want jouw website is uiteraard geen statische folder. Het is een ‘work in progress’. Jouw firma evolueert, je krijgt nieuwe producten of diensten, je verzamelt testimonials en misschien zijn er wel accentverschuivingen in jouw business die zeker het vermelden waard zijn op jouw website. Wanneer je voor elke kleine of grote aanpassing je webmaster moet inschakelen, verlies je niet alleen veel tijd maar kost het ook meer moeite.

ACTIE: Bespreek met jouw webmaster of je kan omschakelen naar een website met een CMS-platform (Content Management Systeem). Wanneer je zelf teksten kan aanpassen en nieuwsberichten of blogs kan toevoegen, geeft dit een enorme vrijheid. Momenteel zijn er heel wat betrouwbare en flexibele web-platformen op de markt die helemaal niet duur zijn en zeer gebruiksvriendelijk.

Pijnpunt #4: we vinden het echt heel moeilijk om zelf onze teksten te schrijven. We krijgen geen letter op papier.

Dit is zo herkenbaar en ik hoor dit heel vaak. Dat komt omdat veel ondernemers in hun ‘bedrijfs-bubbel’ zitten en te technisch denken. Ze denken vanuit het standpunt van de onderneming en niet vanuit het standpunt van de web-bezoeker. Bovendien babbelt een Word-document niet terug. Het is makkelijker om een verhaal te vertellen aan iemand, dan het neer te schrijven in ‘definitieve’ woorden. Het is zoeken naar een evenwicht tussen zakelijk en vloeiend, tussen informeren en inspireren.

ACTIE: Beantwoord een aantal standaard vragen zoals; Hoe is je firma gestart/gegroeid? Wie zijn je ideale klanten (doelgroep, regio, omzet)? Welke services/producten moeten op jouw website komen? Volgens welke principes/waarden werk je? En waarom moeten ze je bellen? Nog makkelijker wordt het wanneer je deze vragen overloopt met iemand die weinig of niets met jouw business te maken heeft. Vraag aan deze persoon om zich op te stellen als klant of prospect. Op die manier krijg je nieuwe inzichten en wordt je website stilaan helder en gestructureerd.

Veel succes!

Petra Meeus

Billycom is gespecialiseerd in copywriting en helpt firma’s in opstart, groei en transitie om hun communicatie op punt te stellen, in kaart te brengen of strategisch te boosten. 

Billy Blog 3.0 | De web-reflex

Billy Blog 20.0 | Van codes naar content: 4 straffe IT-projecten uit Billycoms contentstudio

Jouw bedrijf bruist van expertise en is 100% mee met de digitale golf! Maar spreekt je doelpubliek dezelfde (digi)taal? Door helder te communiceren, bereik je niet alleen meer klanten, maar blijft je boodschap ook beter hangen. Enkele voorbeelden à la Billycom? Die vind je hier!

Lees meer

Billy Blog 19.0 | Creatieve schrijfprojecten in coronatijden

Creative copywriting vanuit onze home office? Tijdens de coronaperiode schreef Billycom tal van blogs, e-books, flyers en socialmediaposts. Check it out!

Lees meer

Billy Blog 18.0 | Wat is employer branding?

In de war for talent is het als bedrijf niet evident om het juiste profiel aan te trekken én te behouden. Straf talent strikken? Je bedrijfsidentiteit boosten? Employer branding versterkt je positie als werkgever, zowel binnen je team als in de zoektocht naar nieuwe kandidaten. Get started!

Lees meer

Billy Blog 17.0 | 5 tips om talent aan te trekken

De juiste sollicitanten die spontaan bij jou aankloppen? Geschikte profielen die zich helemaal herkennen in je merk en bedrijfscultuur? Dat kan ... als je employer branding op punt staat. Met deze 5 tips trek jij moeiteloos de juiste talenten aan.

Lees meer

Billy Babbel 15.0 | Passion driven of process driven?

Wat hebben verjaardagskaarsjes, een nietjesmachine, timetracking, mutsen en Ibiza met elkaar gemeen? Het pittige relaas van 5 jaar Billycom.

Lees meer

Billy Blog 16.0 | Copywriting in coronatijden

SEO copywriting vanuit onze home office? Bring it on! Tijdens de coronaperiode realiseerde Billycom verfrissende webcopy voor diverse klanten en sectoren. Start!

Lees meer

Billy Babbel 14.0 | Online teambuilding deluxe!

Online is the new normal. We zoomen alsof we nooit iets anders gedaan hebben. We slacken de hele dag door om elkaar op de hoogte te houden. We bellen, mailen, schrijven én netwerken vanuit onze home offices. Hard work? YES! Hard play? NO! En dus haalde ik alles uit de virtuele kast voor onze allereerste online teambuilding deluxe.

Lees meer

Billy Babbel 13.0 | Een dag in het leven van Tim

There’s a new kid in town! We waren dan ook erg nieuwsgierig naar de gewoonten en gebruiken van onze nieuwe Billy Tim. Draagt hij pantoffels op kantoor? Drinkt hij Fristi tijdens de lunch? Neemt hij de krant mee naar de wc? Hij gaf ons alvast een sneak peek van een doorsnee dag bij Billycom.

Lees meer

Billy Blog 15.0 | Business op blote voeten

Communiceren tijdens quarantaine? Niet evident, maar een must! Petra gunt je een blik achter de schermen van haar home office en vertelt je precies hoe je als bedrijf on top of things blijft gedurende de coronacrisis.

Lees meer

Billy Blog 14.0 | Positief plan in coronatijden

Alhoewel onze pennen virusvrij zijn, heeft het coronavirus ook z'n effect op de business van Billycom. De gaten in onze agenda creatief invullen met eigen copy? Yep, zo zijn we dan! Hoe cool zou het zijn als we nu onze wilde droom najagen en een magazine in elkaar boksen? Zo gezegd, zo gedaan!

Lees meer

Billy Babbel 12.0 | Stagiaire Hilke aan Billy-boord

Ze kwam, ze schreef en ze overwon! Onze stagiaire Hilke Van Nuffelen heeft enkele weken meegedraaid in het Billy-team en maakte indruk met haar schrijftalent. Ook tijdens de coronacrisis bleef ze veilig en virusvrij om ons te ondersteunen. Lees hier haar 'stageverslag'.

Lees meer

Billy Babbel 11.0 | De favoriete lectuur van de Billy's

Als copywriters zijn wij trouwe lezers en kunnen wij ons volledig verliezen in een goed boek. Maar daar blijft het niet bij. Ontdek hier onze guilty reading pleasure.

Lees meer

Billy Blog 13.0 | Een zeemzoete liefdesbrief schrijven doe je zo

Niets zo romantisch als een liefdesbrief schrijven. Heerlijk old school! Krijg je de vlinders maar moeilijk op papier gevat? Voor één keer geeft Billycom geen professionele, maar relationele schrijftips.

Lees meer

Billy Babbel 10.0 | Mindful business

Ik ben een meesterplanner. Ik eet to-dolijstjes voor ontbijt, lunch en diner. Het is zaterdagochtend en mijn meesterbrein heeft een plannetje ...

Lees meer

Billy Blog 12.0 | Een zondagochtend bij Billycom

Ondernemers Myriam Laporte en Walter Vanhese sloegen de handen in elkaar, scanden hun netwerk en organiseerden Business Builders for Beauty, Wellness & Hair op zondag 17 november. Een workshop die beautyexperts een duwtje in de rug geeft. Of Billycom copytips wou delen? Natuurlijk!

Lees meer

Billy Blog 11.0 | Billycom schrijft vacatures met impact

Als bedrijf is het niet eenvoudig om nieuwe collega's aan te werven. Hoe kan je mensen overtuigen dat jouw onderneming dé geschikte werkplek is? Door je storytelling door te trekken in je vacature!

Lees meer

Billy Babbel 9.0 | Het verhaal achter onze nieuwe branding

Dinsdag 1 oktober 2019 om 9 uur. Met een gezonde dosis spanning drukten we op de publiceerknop. De nieuwe Billy-branding wordt de wijde wereld ingestuurd. Billycom 2.0 is ready for take-off!

Lees meer

Billy Babbel 8.0 | Wat hebben een jurist en een copywriter gemeenschappelijk?

Ongepland, een tikkeltje tricky, en behoorlijk wat zin voor avontuur: na bijna acht jaar met mijn neus in de wetboeken koos ik voor een job als copywriter. Spannend? Absoluut! Met een waterdicht gameplan en mijn ogen op de horizon kruiste mijn pad dat van Billycom.

Lees meer

Billy Blog 10.0 | 4 eenvoudige tips voor meer leads

Meer leads generen? Je hoeft er geen technische kunsten voor uit te halen! Met deze vier eenvoudige teksttips tover je je websiteleads in no time om naar conversies.

Lees meer

Billy Babbel 7.0 | Billy’s out of office

Een teambuilding met de Billy’s, dat is veel girl power, een flinke dosis creativiteit, een streepje glamour & glitter en een badass attitude. Lees even mee…

Lees meer

Billy Blog 9.0 | Juf Billy in actie

Of we een 4-delige lessenreeks wilden geven over copywriting en content marketing voor een selecte groep UNIZO ondernemers? We waren meteen enthousiast en goten onze expertise in een strak lesprogramma.

Lees meer

Billy Babbel 6.0 | Ben ik verslaafd?

Is een verslaving een verslaving wanneer je er handig gebruik van maakt op je job? No worries! Ik verstop géén gin in mijn bureaulade bij Billycom. (Al ben ik stiekem benieuwd welke schrijfsels dat zou opleveren.)

Lees meer

Billy Babbel 5.0 | Learnings na 2 maanden bij Billycom

Mijn eerste 2 maanden als Billy kort samengevat? Veel koffie, blogs over fluweel behangpapier, nieuwsbrieven over basketbal en enkele belangrijke Billy-lessen...

Lees meer

So Billy 1.0 | Onze zeemzoete nieuwjaarsbrief

We wensen jou een jaar waarin je onderneming bloeit als nooit tevoren, waarin je fris en fruitig opstaat bij elk ochtendgloren. Een jaar waarin je niet enkel aan jouw conditie werkt, maar ook de positie van jouw bedrijf versterkt.

Lees meer

Billy Blog 8.0 | Zin in een WAT-relatie?

Om met Billycom te werken, hoef je (gelukkig) niet links of rechts te swipen voor een ideale match. Een WAT-relatie staat voor Working Apart Together, omdat het fijn is om met jou als vaste klant te werken. Our secret 'date' starts here...

Lees meer

Billy Blog 7.0 | Anonieme ondernemers

Wil jij als ondernemer niet langer anoniem blijven? Lees hier echte cases van echte klanten.

Lees meer

Billy Blog 6.0 │ Zuurstof in de zomer

Na een jaar van rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan is het tijd om nieuwe zuurstof te tanken.

Lees meer

Billy Blog 5.0 | Meer klanten door sterke teksten

Wil jij als ondernemer meer kliks, likes, shares en leads binnenhalen? 3 gouden tips om je nieuwe en trouwe klanten nieuwsgierig te maken…

Lees meer

Billy Babbel 4.0 | Mijn eerste Billy jaar en zoveel gekke plannen en stiekeme dromen later...

Welke checks heb jij het afgelopen jaar afgevinkt op jouw bucketlist?

Lees meer

Billy Babbel 3.0 | Mijn eerste keer...

En ie-de-reen verklaarde me een beetje gek...

Lees meer

Billy Babbel 2.0 | Later als ik groot ben…

Je bent nooit te oud om grote meisjesdromen te realiseren...

Lees meer

Billy Babbel 1.0 | Burgertrutje

Die dag was ik in de Colruyt en gebeurde er dit...

Lees meer

Billy Blog 4.0 | Zelf jouw website schrijven?

Zelf een website schrijven die interessant is voor jouw prospects én voor Google? Start met een goede voorbereiding en deze 10 tips van ervaren copywriters.

Lees meer

Billy Blog 2.0 | Blue in business

Hoe vind je als startende ondernemer nieuwe klanten? Billycom testte verschillende formules uit van recepties tot ontbijtsessies, van Voka tot Sofia, van BNI tot het Officenter. In januari scoorde Billycom net geen 100 naamkaartjes. Mooi, maar hoeveel leads heeft dit concreet opgebracht?

Lees meer

Billy Blog 1.0 | Welkom!

Mijn website is een maand online, dus hoog tijd voor de volgende stap: de lancering van mijn Billy Blog. Ik schrijf graag, vooral in mijn hoofd. Aangezien de iBrain nog niet ontwikkeld is, schrijf ik mijn hersenspinsels hier neer om ze te delen met mijn Billy Fans.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x