Billy Blog 9.0 | Juf Billy in actie

Of we een 4-delige lessenreeks wilden geven over copywriting en content marketing voor een selecte groep ondernemers? De vraag van UNIZO kwam onverwacht, maar eerlijk… We waren meteen enthousiast! De Billy’s bundelden al hun expertise rond SEO copywriting, content marketing en social media content en goten dit in een strak lesprogramma met een evenwichtige mix van theorie en schrijfoefeningen.

In maart trokken we 4 avonden naar het prachtige Kruul in Leuven waar Anouk Verschaeren en Petra Meeus met gezonde zenuwen de aftrap gaven van onze cursus. 

En wat hebben we geleerd?

Les 1: Content Marketing: The Basics

First things first: we zijn gestart met de basics van content marketing. Wat is het nut van SEO, SEA, lead generation, social selling, e-mail marketing, etc.? Wanneer je succesvol content marketing wil opstarten, heb je nood aan een onderbouwde strategie. Onze cursisten brachten in kaart welke content ze vandaag al hebben en wat ze nog willen bereiken. We hebben de doelgroepen bepaald en strategisch nagedacht over welke online en offline kanalen ze willen inzetten.

“De theorie was zeer dynamisch en inspirerend uitgelegd. Leuk dat er korte oefeningen waren met een buddy. Ik kijk al uit naar de volgende sessies.” – Catherine De Preter, SkynCare

Les 2: Content Marketing: toegepast

Aan onze lestafel een zeer gevarieerd publiek: een business coach, een wijnhandelaar, een interieurarchitecte, een make-up artiest voor blinden en slechtzienden, 2 marketingmedewerkers van een grote multimediawinkel, een schilder, een grafisch vormgeefster, een adviseur in de farmaceutische sector… Ze hebben elk hun eigen onderneming onder de loep genomen, hun buyer persona’s verder uitgewerkt en een strategisch contentplan opgesteld. Nice!

“Allereerst willen we even zeggen dat Nick en ik het een enorm nuttige cursus vinden! Elke avond zitten we in de auto op weg naar huis vol nieuwe inspiratie. We hebben ons ook gebogen over een nieuw contentplan voor Audiomix. Dankjewel voor jullie hulp!” - Hilke Van Nuffelen, Audiomix

Les 3: Wat is SEO copywriting: praktische handleiding

Een vlotte googlevriendelijke tekst schrijven, is een kwestie van techniek en structuur. In les 3 hebben we de geheimen van SEO copywriting toegelicht. Hoe schrijf je voor jouw online bezoekers? Welke structuur hanteer je? Hoe verwerk je SEO zoekwoorden? Hoeveel moet je schrijven? Wat is een goede call-to-action? Allemaal praktische vragen die aan bod zijn gekomen. Blogs, webpagina’s of landingspagina’s schrijven? Yes, we can!

“Dag Petra en Anouk. Ik heb een eerste poging gedaan om een blog te schrijven. Bedankt om mij hierin te begeleiden en jullie eerlijke feedback te geven. Ik apprecieer dit echt!” – Eric Brant, 4UScore

Les 4: Gebruik van social media

Onze cursisten hebben een strategisch contentplan uitgewerkt dus hoog tijd om deze boodschappen te delen met de wereld. Welke kanalen zijn het meest geschikt? We hebben de do’s en don’ts besproken van Facebook, LinkedIn en Instagram. Bovendien hebben we nog heel wat inside tips gegeven van programma’s en tools die we bij Billycom zelf gebruiken. Het werd een praktische en inspirerende les die naar goede Billygewoonte werd afgesloten met een lekkere cocktail. Santé!

“Dankzij jullie tips en aanmoedigingen heb ik het aangedurfd om mijn website te lanceren én met succes! Ik werd meteen gecontacteerd door Q-music en enkele kranten. Ook mijn Instagram en Facebook hebben een instant boost gekregen. Wauw!” - Nele Symons, Make-up Heartist 

Bedankt aan alle deelnemers die enthousiast aan de slag gingen met onze Billy-tips!

Ook zin in een cursus copywriting & content marketing?

In september starten we een nieuwe lessenreeks. Stuur een mailtje naar sales@billycom.be en wij houden je graag op de hoogte!


Billy Blog 9.0 | Juf Billy in actie

Billy Blog 20.0 | Van codes naar content: 4 straffe IT-projecten uit Billycoms contentstudio

Jouw bedrijf bruist van expertise en is 100% mee met de digitale golf! Maar spreekt je doelpubliek dezelfde (digi)taal? Door helder te communiceren, bereik je niet alleen meer klanten, maar blijft je boodschap ook beter hangen. Enkele voorbeelden à la Billycom? Die vind je hier!

Lees meer

Billy Blog 19.0 | Creatieve schrijfprojecten in coronatijden

Creative copywriting vanuit onze home office? Tijdens de coronaperiode schreef Billycom tal van blogs, e-books, flyers en socialmediaposts. Check it out!

Lees meer

Billy Blog 18.0 | Wat is employer branding?

In de war for talent is het als bedrijf niet evident om het juiste profiel aan te trekken én te behouden. Straf talent strikken? Je bedrijfsidentiteit boosten? Employer branding versterkt je positie als werkgever, zowel binnen je team als in de zoektocht naar nieuwe kandidaten. Get started!

Lees meer

Billy Blog 17.0 | 5 tips om talent aan te trekken

De juiste sollicitanten die spontaan bij jou aankloppen? Geschikte profielen die zich helemaal herkennen in je merk en bedrijfscultuur? Dat kan ... als je employer branding op punt staat. Met deze 5 tips trek jij moeiteloos de juiste talenten aan.

Lees meer

Billy Babbel 15.0 | Passion driven of process driven?

Wat hebben verjaardagskaarsjes, een nietjesmachine, timetracking, mutsen en Ibiza met elkaar gemeen? Het pittige relaas van 5 jaar Billycom.

Lees meer

Billy Blog 16.0 | Copywriting in coronatijden

SEO copywriting vanuit onze home office? Bring it on! Tijdens de coronaperiode realiseerde Billycom verfrissende webcopy voor diverse klanten en sectoren. Start!

Lees meer

Billy Babbel 14.0 | Online teambuilding deluxe!

Online is the new normal. We zoomen alsof we nooit iets anders gedaan hebben. We slacken de hele dag door om elkaar op de hoogte te houden. We bellen, mailen, schrijven én netwerken vanuit onze home offices. Hard work? YES! Hard play? NO! En dus haalde ik alles uit de virtuele kast voor onze allereerste online teambuilding deluxe.

Lees meer

Billy Babbel 13.0 | Een dag in het leven van Tim

There’s a new kid in town! We waren dan ook erg nieuwsgierig naar de gewoonten en gebruiken van onze nieuwe Billy Tim. Draagt hij pantoffels op kantoor? Drinkt hij Fristi tijdens de lunch? Neemt hij de krant mee naar de wc? Hij gaf ons alvast een sneak peek van een doorsnee dag bij Billycom.

Lees meer

Billy Blog 15.0 | Business op blote voeten

Communiceren tijdens quarantaine? Niet evident, maar een must! Petra gunt je een blik achter de schermen van haar home office en vertelt je precies hoe je als bedrijf on top of things blijft gedurende de coronacrisis.

Lees meer

Billy Blog 14.0 | Positief plan in coronatijden

Alhoewel onze pennen virusvrij zijn, heeft het coronavirus ook z'n effect op de business van Billycom. De gaten in onze agenda creatief invullen met eigen copy? Yep, zo zijn we dan! Hoe cool zou het zijn als we nu onze wilde droom najagen en een magazine in elkaar boksen? Zo gezegd, zo gedaan!

Lees meer

Billy Babbel 12.0 | Stagiaire Hilke aan Billy-boord

Ze kwam, ze schreef en ze overwon! Onze stagiaire Hilke Van Nuffelen heeft enkele weken meegedraaid in het Billy-team en maakte indruk met haar schrijftalent. Ook tijdens de coronacrisis bleef ze veilig en virusvrij om ons te ondersteunen. Lees hier haar 'stageverslag'.

Lees meer

Billy Babbel 11.0 | De favoriete lectuur van de Billy's

Als copywriters zijn wij trouwe lezers en kunnen wij ons volledig verliezen in een goed boek. Maar daar blijft het niet bij. Ontdek hier onze guilty reading pleasure.

Lees meer

Billy Blog 13.0 | Een zeemzoete liefdesbrief schrijven doe je zo

Niets zo romantisch als een liefdesbrief schrijven. Heerlijk old school! Krijg je de vlinders maar moeilijk op papier gevat? Voor één keer geeft Billycom geen professionele, maar relationele schrijftips.

Lees meer

Billy Babbel 10.0 | Mindful business

Ik ben een meesterplanner. Ik eet to-dolijstjes voor ontbijt, lunch en diner. Het is zaterdagochtend en mijn meesterbrein heeft een plannetje ...

Lees meer

Billy Blog 12.0 | Een zondagochtend bij Billycom

Ondernemers Myriam Laporte en Walter Vanhese sloegen de handen in elkaar, scanden hun netwerk en organiseerden Business Builders for Beauty, Wellness & Hair op zondag 17 november. Een workshop die beautyexperts een duwtje in de rug geeft. Of Billycom copytips wou delen? Natuurlijk!

Lees meer

Billy Blog 11.0 | Billycom schrijft vacatures met impact

Als bedrijf is het niet eenvoudig om nieuwe collega's aan te werven. Hoe kan je mensen overtuigen dat jouw onderneming dé geschikte werkplek is? Door je storytelling door te trekken in je vacature!

Lees meer

Billy Babbel 9.0 | Het verhaal achter onze nieuwe branding

Dinsdag 1 oktober 2019 om 9 uur. Met een gezonde dosis spanning drukten we op de publiceerknop. De nieuwe Billy-branding wordt de wijde wereld ingestuurd. Billycom 2.0 is ready for take-off!

Lees meer

Billy Babbel 8.0 | Wat hebben een jurist en een copywriter gemeenschappelijk?

Ongepland, een tikkeltje tricky, en behoorlijk wat zin voor avontuur: na bijna acht jaar met mijn neus in de wetboeken koos ik voor een job als copywriter. Spannend? Absoluut! Met een waterdicht gameplan en mijn ogen op de horizon kruiste mijn pad dat van Billycom.

Lees meer

Billy Blog 10.0 | 4 eenvoudige tips voor meer leads

Meer leads generen? Je hoeft er geen technische kunsten voor uit te halen! Met deze vier eenvoudige teksttips tover je je websiteleads in no time om naar conversies.

Lees meer

Billy Babbel 7.0 | Billy’s out of office

Een teambuilding met de Billy’s, dat is veel girl power, een flinke dosis creativiteit, een streepje glamour & glitter en een badass attitude. Lees even mee…

Lees meer

Billy Babbel 6.0 | Ben ik verslaafd?

Is een verslaving een verslaving wanneer je er handig gebruik van maakt op je job? No worries! Ik verstop géén gin in mijn bureaulade bij Billycom. (Al ben ik stiekem benieuwd welke schrijfsels dat zou opleveren.)

Lees meer

Billy Babbel 5.0 | Learnings na 2 maanden bij Billycom

Mijn eerste 2 maanden als Billy kort samengevat? Veel koffie, blogs over fluweel behangpapier, nieuwsbrieven over basketbal en enkele belangrijke Billy-lessen...

Lees meer

So Billy 1.0 | Onze zeemzoete nieuwjaarsbrief

We wensen jou een jaar waarin je onderneming bloeit als nooit tevoren, waarin je fris en fruitig opstaat bij elk ochtendgloren. Een jaar waarin je niet enkel aan jouw conditie werkt, maar ook de positie van jouw bedrijf versterkt.

Lees meer

Billy Blog 8.0 | Zin in een WAT-relatie?

Om met Billycom te werken, hoef je (gelukkig) niet links of rechts te swipen voor een ideale match. Een WAT-relatie staat voor Working Apart Together, omdat het fijn is om met jou als vaste klant te werken. Our secret 'date' starts here...

Lees meer

Billy Blog 7.0 | Anonieme ondernemers

Wil jij als ondernemer niet langer anoniem blijven? Lees hier echte cases van echte klanten.

Lees meer

Billy Blog 6.0 │ Zuurstof in de zomer

Na een jaar van rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan is het tijd om nieuwe zuurstof te tanken.

Lees meer

Billy Blog 5.0 | Meer klanten door sterke teksten

Wil jij als ondernemer meer kliks, likes, shares en leads binnenhalen? 3 gouden tips om je nieuwe en trouwe klanten nieuwsgierig te maken…

Lees meer

Billy Babbel 4.0 | Mijn eerste Billy jaar en zoveel gekke plannen en stiekeme dromen later...

Welke checks heb jij het afgelopen jaar afgevinkt op jouw bucketlist?

Lees meer

Billy Babbel 3.0 | Mijn eerste keer...

En ie-de-reen verklaarde me een beetje gek...

Lees meer

Billy Babbel 2.0 | Later als ik groot ben…

Je bent nooit te oud om grote meisjesdromen te realiseren...

Lees meer

Billy Babbel 1.0 | Burgertrutje

Die dag was ik in de Colruyt en gebeurde er dit...

Lees meer

Billy Blog 4.0 | Zelf jouw website schrijven?

Zelf een website schrijven die interessant is voor jouw prospects én voor Google? Start met een goede voorbereiding en deze 10 tips van ervaren copywriters.

Lees meer

Billy Blog 3.0 | De web-reflex

Googelen is voor 95% van de mensen een tweede natuur geworden. Dat is de realiteit. Daarom is het noodzakelijk om je aanwezigheid op het ‘world wide web’ te verzorgen. Hoe zit het met jouw web-reflex?

Lees meer

Billy Blog 2.0 | Blue in business

Hoe vind je als startende ondernemer nieuwe klanten? Billycom testte verschillende formules uit van recepties tot ontbijtsessies, van Voka tot Sofia, van BNI tot het Officenter. In januari scoorde Billycom net geen 100 naamkaartjes. Mooi, maar hoeveel leads heeft dit concreet opgebracht?

Lees meer

Billy Blog 1.0 | Welkom!

Mijn website is een maand online, dus hoog tijd voor de volgende stap: de lancering van mijn Billy Blog. Ik schrijf graag, vooral in mijn hoofd. Aangezien de iBrain nog niet ontwikkeld is, schrijf ik mijn hersenspinsels hier neer om ze te delen met mijn Billy Fans.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x