Billy Blog 9.0 | Juf Billy in actie

Of we een 4-delige lessenreeks wilden geven over copywriting en content marketing voor een selecte groep ondernemers? De vraag van UNIZO kwam onverwacht, maar eerlijk… We waren meteen enthousiast! De Billy’s bundelden al hun expertise rond SEO copywriting, content marketing en social media content en goten dit in een strak lesprogramma met een evenwichtige mix van theorie en schrijfoefeningen.

In maart trokken we 4 avonden naar het prachtige Kruul in Leuven waar Anouk Verschaeren en Petra Meeus met gezonde zenuwen de aftrap gaven van onze cursus. 

En wat hebben we geleerd?

Les 1: Content Marketing: The Basics

First things first: we zijn gestart met de basics van content marketing. Wat is het nut van SEO, SEA, lead generation, social selling, e-mail marketing, etc.? Wanneer je succesvol content marketing wil opstarten, heb je nood aan een onderbouwde strategie. Onze cursisten brachten in kaart welke content ze vandaag al hebben en wat ze nog willen bereiken. We hebben de doelgroepen bepaald en strategisch nagedacht over welke online en offline kanalen ze willen inzetten.

“De theorie was zeer dynamisch en inspirerend uitgelegd. Leuk dat er korte oefeningen waren met een buddy. Ik kijk al uit naar de volgende sessies.” – Catherine De Preter, SkynCare

Les 2: Content Marketing: toegepast

Aan onze lestafel een zeer gevarieerd publiek: een business coach, een wijnhandelaar, een interieurarchitecte, een make-up artiest voor blinden en slechtzienden, 2 marketingmedewerkers van een grote multimediawinkel, een schilder, een grafisch vormgeefster, een adviseur in de farmaceutische sector… Ze hebben elk hun eigen onderneming onder de loep genomen, hun buyer persona’s verder uitgewerkt en een strategisch contentplan opgesteld. Nice!

“Allereerst willen we even zeggen dat Nick en ik het een enorm nuttige cursus vinden! Elke avond zitten we in de auto op weg naar huis vol nieuwe inspiratie. We hebben ons ook gebogen over een nieuw contentplan voor Audiomix. Dankjewel voor jullie hulp!” - Hilke Van Nuffelen, Audiomix

Les 3: Wat is SEO copywriting: praktische handleiding

Een vlotte googlevriendelijke tekst schrijven, is een kwestie van techniek en structuur. In les 3 hebben we de geheimen van SEO copywriting toegelicht. Hoe schrijf je voor jouw online bezoekers? Welke structuur hanteer je? Hoe verwerk je SEO zoekwoorden? Hoeveel moet je schrijven? Wat is een goede call-to-action? Allemaal praktische vragen die aan bod zijn gekomen. Blogs, webpagina’s of landingspagina’s schrijven? Yes, we can!

“Dag Petra en Anouk. Ik heb een eerste poging gedaan om een blog te schrijven. Bedankt om mij hierin te begeleiden en jullie eerlijke feedback te geven. Ik apprecieer dit echt!” – Eric Brant, 4UScore

Les 4: Gebruik van social media

Onze cursisten hebben een strategisch contentplan uitgewerkt dus hoog tijd om deze boodschappen te delen met de wereld. Welke kanalen zijn het meest geschikt? We hebben de do’s en don’ts besproken van Facebook, LinkedIn en Instagram. Bovendien hebben we nog heel wat inside tips gegeven van programma’s en tools die we bij Billycom zelf gebruiken. Het werd een praktische en inspirerende les die naar goede Billygewoonte werd afgesloten met een lekkere cocktail. Santé!

“Dankzij jullie tips en aanmoedigingen heb ik het aangedurfd om mijn website te lanceren én met succes! Ik werd meteen gecontacteerd door Q-music en enkele kranten. Ook mijn Instagram en Facebook hebben een instant boost gekregen. Wauw!” - Nele Symons, Make-up Heartist 

Bedankt aan alle deelnemers die enthousiast aan de slag gingen met onze Billy-tips!

Ook zin in een cursus copywriting & content marketing?

In september starten we een nieuwe lessenreeks. Stuur een mailtje naar sales@billycom.be en wij houden je graag op de hoogte!


Ontdek onze zomerpromo's

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x