Billy Babbel 9.0 | Het verhaal achter onze nieuwe branding

Billy Babbel 9.0 | Het verhaal achter onze nieuwe branding

Dinsdag 1 oktober 2019 om 9 uur. Met een gezonde dosis spanning drukten we op de publiceerknop. De nieuwe Billy-branding wordt de wijde wereld ingestuurd. Billycom 2.0 is ready for take-off! 

Van start-up naar scale-up

Het Billy-avontuur begon als een solo-onderneming in 2015. Mijn eigen kleine kantoortje in Officenter Leuven, mijn pen helemaal op scherp en vastberaden om mijn expertises sterk in de markt te zetten. Pionieren dus. Loved it! Een logo, huisstijl en naamkaartjes voor Billycom? Die heb ik op een zonnige zondag zelf in elkaar gestoken. Zo gaat dat met start-ups.

“Amper 4 jaar later is er véél veranderd. Mijn business is flink gegroeid met vier straffe collega’s aan mijn schrijftafel, een gevarieerd klantenportfolio en meer teksten dan ik kan tellen. Billy is all grown up!”

En dat vroeg om een nieuwe, frisse branding …

Deze keer wilde ik toch langer dan 5 minuten nadenken over onze nieuwe look-and-feel. Bovendien stond mijn team te trappelen om mee te werken aan de nieuwe huisstijl, maar onze wilde ideeën (5 creatieve dames, weet je wel!) gingen alle kanten uit. Een branding workshop bij Artkom bracht helderheid in onze wirwar van ideeën. Onder begeleiding van Nicky Myny maakten we collages en moodboards. We knipten en kleurden, observeerden en overlegden.

“En toen daalde een collectief Eureka-moment over ons heen. Halleluja! Een warme, donkergroene tint met een touch of pink. Yes, dit wordt het: stoer, professioneel en toch vrouwelijk. Helemaal Billy!”

Met inspiratie en focus op naar een nieuw logo … 

Enter grafisch designer Anja Maes van Printthings. Toegegeven, de Billy’s waren niet altijd de makkelijkste klanten. Want we wisten vooral heel goed wat we niét wilden. Maar stilaan kreeg het design steeds meer vorm. Onze reactie bij het zien van het eindresultaat? Instant crush! Met de juiste kleurencodes op zak kreeg ook onze website een nieuw design. Strak, simpel en stijlvol. We telden vol verwachting af naar de grote lancering …

“De nieuwe huisstijl was meteen een schot in de roos. Bedankt Nicky en Anja om ons op het juiste branding-pad te zetten. Bedankt aan al onze klanten en fans voor zoveel leuke en positieve reacties. Billycom 2.0 is ready to shine!”

Glunderende Billy Boss,

Petra

Alles weten over de start en missie van Billycom?

Billy Babbel 9.0 | Het verhaal achter onze nieuwe branding

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x