INSTACLAUSE
Billycom casefiles: Instaclause
Hoe kan je contentmarketing gebruiken om je groeiambities kracht bij te zetten? Dat was de vraag van legal softwarebedrijf Instaclause. Billycom greep deze uitdaging met beide handen aan en zette een sterke contentstrategie op poten, volledig in lijn met hun waarden en DNA.
The Client
De missie van legal softwarebedrijf Instaclause: accountants juridisch ontzorgen via een digitale tool die automatisch documenten genereert. Met een team van ervaren juristen, vertaalt Instaclause haar kennis naar correcte juridische documenten op maat van de klant. Van verslagen en formulieren, tot contracten en oprichtingsaktes. Steeds volledig up-to-date, gepersonaliseerd en meteen beschikbaar.
The Job
Instaclause wil zich profileren als dé juridische partner van accountants. Bovendien heeft het bedrijf sterke groeiambities en wil ze de juiste doelgroepen online bereiken. Challenge accepted! Billycom bracht de huidige situatie in kaart, tekende een doordachte contentstrategie uit en trok deze door naar de diverse online communicatiekanalen.
How we did it
1 | Diepgaande marketingscan
Twee contentstrategen, één intensieve brainstorm: dat is de start van de marketingscan. Tijdens een workshop stelden we gerichte vragen om de identiteit en positionering van Instaclause te doorgronden. Stap twee was een screening van de digitale kanalen én concurrenten. Onze bevindingen en aanbevelingen bundelden we in een bevattelijk rapport, met een bijhorend plan van aanpak.
2 | Website als centraal referentiepunt
De eerste opdracht? De website grondig herschrijven vanuit het perspectief van de klant. Denk: een nieuwe navigatiestructuur, webcopy die inspeelt op de klantenvragen, een duidelijk uitgewerkte FAQ-pagina, eigen beeldmateriaal en een persoonlijke over ons-pagina … Een stevige SEO-optimalisatie en Franstalige versie zorgden bovendien voor extra vindbaarheid.
Good to know. Niet alleen namen we de copy voor onze rekening, ook stemden we de structuur naadloos af met de webbouwer. Het resultaat: een website volledig in lijn met de wensen van Instaclause.
3 | Toegespitste contentstrategie, uitgewerkt contentplan
Een sterke strategie en praktisch plan zijn essentieel voor je contentmarketing. Daarom bedachten onze contentstrategen een unieke strategie op maat van Instaclause. Welke doelgroepen wil Instaclause bereiken? Hoe met het bedrijf communiceren? We vertaalden deze antwoorden naar een concreet contentplan, met specifieke topics en een strakke timing.
4 | Get the basics right
Een website op maat van je lezer? Check! Een duidelijke strategie en plan? Dubbelcheck! De volgende stap was om de strategie uit te rollen via de socialemediakanalen en de website. We lanceerden landingspagina’s voor een specifieke doelgroep, blogs met de juiste tone of voice en creëerden unieke posts voor LinkedIn en Instagram.
5 | Scherpere mails, betere klantentevredenheid
Niet alleen je socials vormen een digitaal uithangbord, ook je interne communicatie speelt een belangrijke rol. Daarom rolden we een mailflow uit op basis van de klantenstatus en enkele sleutelmomenten. Welke ondersteuning mis je wanneer je na drie maanden de applicatie nog niet gebruikt? Hoe tevreden ben je als klant na één jaar? Waardevolle feedback, zoveel is zeker.
The Result
Een website die de lezer persoonlijk aanspreekt. Een LinkedInkanaal dat professionaliteit uitstraalt, mét een stijgend volgersaantal en talrijke interacties. Landingspagina’s afgestemd op specifieke zoekwoorden. Blogs gericht naar afgelijnde doelgroepen. Kortom, een digitale aanwezigheid die meegroeit met hun ambities.
INTELLUS GROUP
Meer dan 130 data-experten, verspreid over drie gespecialiseerde bedrijven (Cubis, Aivix en Lytix) zetten zich elke dag in om hun klanten te helpen groeien met data, AI en BI. En die gedrevenheid mag gezien worden! Billycom hielp om Intellus Group en zijn drie dochterbedrijven in de spotlights te zetten met twee succesvolle klantenevents, een nagelnieuwe website en een goed gevulde socialmediakalender.
BOSCH TIENEN
De interne communicatie verbeteren in een productieomgeving die 24/7 draait? Wij trokken onze veiligheidskledij aan en gingen de productievloer van Bosch Tienen op om de échte verhalen van de medewerkers te capteren. En wat bleek? De lancering van de Tienen Tuesday, de Pulse Check Gids en de Voor(r)uit was een schot in de roos.
BELGIAN OFFSHORE PLATFORM
Impact maken als lobbypartner vraagt meer dan een sterk standpunt alleen. Contentmarketingbureau Billycom zette vastberaden de schouders onder de communicatie van het Belgian Offshore Platform en zorgde voor heldere, strategische content die blijft hangen. Het resultaat: wind in de zeilen van de BOP-communicatie!
VAN EYCKEN (VIDEO)
Een leadcampagne in Meta lanceren? We stroopten de mouwen op voor metaalverwerkingsbedrijf Van Eycken en blikten een dynamische advertentievideo in met veel stopping power. Precies wat nodig is om staalconstructeurs op social media te triggeren om te stoppen met scrollen en Van Eycken te contacteren voor een gratis proefproject.
DOBBY
Minder tijd verliezen, meer overzicht krijgen en beter communiceren: allemaal voordelen die digitale assistent dobby gedreven syndici te bieden heeft. De merkidentiteit van de technologie die syndici succesvoller maakt, stond als een huis. Aan Billycom om die branding door te trekken naar een informerende website en dito social media.
WKF ENGINEERING
Complexe materie vertalen naar toegankelijke taal? Billycom wentelde zich in het DNA van studiebureau WKF Engineering en schreef een vakkundige website die expertise en professionaliteit uitstraalt. Vanuit die sterke basis werkten we een strategisch contentplan uit dat tot leven kwam met professionele social media posts in dezelfde stijl.
BOP (VIDEO)
Het Belgian Offshore Platform (BOP) vzw is de stem van de windparken in de Belgische Noordzee. Haar statement? Offshore windenergie is een ‘no regret’ voor België. De parken versterken onze energiezekerheid, stimuleren de economie én creëren een groenere toekomst. Die boodschap verspreiden we luid en duidelijk met kwaliteitsvideo’s.
CLINTIMMO
Opvallen in de krappe vastgoedmarkt? Je concurrenten een streepje voor zijn? Billycom bewees dat het kan en schreef een warme, authentieke en persoonlijke website voor vastgoedkantoor Clintimmo, in het gastvrije dialect van de Brusselse druivenstreek. Anders genoeg dan de rest om er meteen uit te springen? Zeker weten!
VREBOS GROUP
Met meer dan 50 jaar op de teller is Vrebos Group een vaste waarde in buitenschrijnwerk. Onze opdracht? Meer brand awareness creëren en een sterke employer branding uitrollen. Check! Het bereik op social media zit in de lift, het aantal volgers groeit en de videocontent zorgt voor hoge betrokkenheid, bij klanten én sollicitanten.
BEETHOVEN27 (VIDEO)
Klassieke muziek weer met stip op de culturele kaart zetten? Het Europese Beethoven27-project doet het op een innovatieve manier die verbindt en inspireert over naties heen. En daar zet Billycom vastberaden de schouders onder met digitale marketing, VIP-arrangementen, programmaboekjes en sponsorwerving. Bekijk de aftermovie!
TAG (VIDEO)
Om hun groeiambitie waar te maken, streeft TAG ernaar om jaarlijks tien tot vijftien vacatures in te vullen, zowel voor young graduates als senior managementprofielen. Hun beste ambassadeurs? Dat zijn hun eigen mensen. Billycom bracht die waarheid tot leven met een flinke streep video dat het TAG-DNA helemaal capteert.
iCredit
Sinds 2021 vormen iCredit en Billycom een ijzersterke tandem. Wat begon met de vraag naar een sterker imago en een strategische marketingscan, groeide uit tot een jarenlang partnership waarbij we het sales- en hr-team ondersteunen met waardevolle content. Vandaag staat het online visitekaartje van iCredit stevig op punt. Let’s go back to the start!
STOLZ
Top of mind zijn in de competitieve meubelmarkt? Hoog scoren in Google? Billycom sloeg de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross en creëerde een SEO-proof website die meubel- en lederexpert Stolz strategisch op de digitale kaart van de meubelindustrie plaatst en potentiële klanten aanzet om hun showroom te bezoeken.
WHY (VIDEO)
Jezelf overtuigend op de kaart zetten bij potentiële klanten? Voor WHY richtten we onze pijlen op ambitieuze ondernemingen die op zoek zijn naar getalenteerde IT’ers. Dat deden we met een combinatie van organische content en advertising via Meta. De nieuwe bedrijfsvideo, die het unieke karakter van WHY onderstreept, spreekt voor zich!
CONGODORPEN
Toekomstgericht groeien in de breedte en de diepte? Top of mind worden in het sterk rivaliserende ngo-landschap? Billycom beantwoordde de ambitieuze vraag van ngo Congodorpen met een diepgaande marketingscan en concrete verbeteracties om verder te groeien in sponsors, vrijwilligers en naamsbekendheid.
BREG
Het Leuvense BREG (Belgian Renewable Energy Group) sloeg de handen in elkaar met Billycom en Vector Bross, en lanceerde trots een nieuwe website voor hun Amerikaanse doelmarkt. Billycom schreef daarbij gevatte teksten in correct Amerikaans-Engels die inspelen op de uitdagingen van de USA en slim connecteren met de doelgroep.
UNIQUE (VIDEO)
In 2022 werd uitzend- en selectiekantoor Unique 50 jaar. Een indrukwekkende mijlpaal die Billycom extra in de verf zette met straffe copy en een vijfdelige videoreeks. Daarin blikken enkele drijvende krachten achter Unique terug op de spectaculaire bedrijfsevolutie en op hun leiderschapsvisie. Ready. Set. Action!
AGGERES
Internationale groeiambities waarmaken? Professioneel én toegankelijk communiceren? Billycom schreef een scherpe website voor Aggeres in helder Engels die het bedrijf als een aantrekkelijke partner én werkgever positioneert. Dankzij de strategische navigatiestructuur vinden bezoekers meteen hun weg.
ARVESTA
Je medewerkers zijn je eerste ambassadeurs. Belangrijk dus om hen geïnformeerd en geïnspireerd te houden. Maar hoe pak je dat aan als je organisatie in totaal 250 winkels en 2.100 experts omvat? Arvesta schakelde Billycom in om hun interne communicatie te boosten met een tweewekelijkse nieuwsbrief. Een geoliede samenwerking!
RAVAGO BUILDING SOLUTIONS
Ravago Building Solutions, al meer dan 65 jaar een ronkende naam in de bouwsector, klopte in 2020 bij Billycom aan. We legden de fundering met een interactieve workshop, tekenden een solide contentstrategie uit en gingen van plan naar praktijk met straffe contentmarketing. Meer digitale aanwezigheid? Check.
ERIKS
Industriële dienstverlener ERIKS pakte uit met een gloednieuw kantoor. Hoe ze hebben, houden en personeel vlot meeverhuisden? Billycom bood houvast met een tweewekelijkse nieuwsbrief vol praktische informatie, facts en figures voor én tijdens de verhuisperiode. De frisse taalstijl was een voltreffer, die jong en oud positief beoordeelden.
PREMED
Arbeidswelzijn is geen nice-to-have, maar een absolute must. Om hun nieuwe branding kracht bij te zetten en hun online vindbaarheid te boosten, lanceerde Premed in het najaar van 2022 een nieuwe website. Billycom scherpte de pen voor professionele SEO-teksten die snel op de radar van zoekmachines terechtkomen.
DELOITTE DIGITAL
Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van hun nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie in de juiste tone of voice met een hoge Google-score? Our cup of tea!
WONDERSERVICE
Hoe spreek je klanten aan via mail of telefoon? Communiceer je kort en krachtig, inspirerend, ontzorgend of als dé expert in de markt? Is het u of je? Garagenetwerk Wonderservice had nood aan een duidelijke tone of voice die Billycom uitgewerkt heeft in een hands-on manual voor alle stappen van de customer journey.
DELTA SOURCE
Een nieuwe branding en een nieuwe positionering vraagt om een nieuwe tone of voice. Billycom ging aan de slag met het team van Delta Source, gespecialiseerd in tailormade software, om hun websiteteksten aan te scherpen en hun social media naar the next level te brengen. Online aanwezigheid als thought leader? Check.
IN2GO
Hoe spring je als vastgoedkantoor uit de massa? En hoe breng je jouw team en expertise op een professionele manier onder de aandacht? Billycom liet een resultaatgerichte marketingwind waaien bij vastgoedkantoor In2Go. Massaal gelezen blogs, meer bezoekers op social media, en een open rate van 40 tot 50 % voor hun mailings: we keep going!
TAG
Young graduates aantrekken in een competitieve IT-markt? Billycom rolde de mouwen op voor Tactical Advisory Group (TAG) en zette een uitgekiende employer branding strategie op touw, in lijn met hun DNA: direct en correct! Het resultaat? Een sterke jobsite die het gezochte young graduate-profiel aanspreekt en kwaliteitscontent op social media.
KOM OP TEGEN KANKER
De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp!
LIVING STONE
Vastgoed gaat snel. De groei van vastgoedspecialist Living Stone mogelijks nog sneller. Hoe draag je sterke ambities van verschillende vestigingen uit in een uniforme, warme communicatiestijl? Billycom nam het voortouw in de futureproof marketingstrategie en bijhorende contentcreatie op maat van de juiste doelgroep én targets.
AXILIUM
Potentiële kandidaten aanspreken en overtuigen om jouw team te versterken? Dat doe je met een stimulerende website die je sterktes benadrukt. Billycom haalde het onderste uit de kan voor studiebureau Axilium en schreef wervelende webcopy die ambitieuze technische profielen aantrekt, aangevuld met gerichte posts op social media.
UMAIN
De boekhouder is met uitsterven bedreigd. Toch als we de lijst met knelpuntberoepen mogen geloven. Om niet alleen méér maar ook het juiste talent aan te trekken, brachten we de communicatie en employer branding van Umain in lijn met hun unieke DNA. Het aantal volgers, bezoekers en sollicitanten schoot omhoog.
BEETHOVEN27
Een ambitieus meerjarenplan succesvol lanceren én in beweging houden? Billycom ondersteunt het Beethoven27-project met raad en daad: van omvangrijke concertcommunicatie tot de organisatie van uitmuntende VIP-events en positieve persaandacht. Wij glunderen van trots om mee te bouwen aan dit fantastische project!
ROSALIE'S CHOCOLATES
Een kersvers merk succesvol lanceren? Je eigen vlag planten in het sterk rivaliserende landschap? Billycom beet zich vast in de case en de pralines van Rosalie’s Chocolates en gaf het chocolademerk een stevige imagoboost met een heldere website en inspirerende socialemediakanalen met een continue stroom aan frisse posts.
EASY LIFE
Huishoudhulp is al jaren een vaste klant op de lijst van knelpuntberoepen. Voor bedrijven in de schoonmaaksector is een sterk werkgeversmerk dus een echte must. Dienstenchequebedrijf Easy Life schakelde Billycom in voor aantrekkelijke employer branding via authentieke socialmediacontent. Meer volgers, meer bezoekers en meer inzicht? Absoluut!
NELISSEN GRADE
“Hoe kunnen wij als gerenommeerd advocatenkantoor stagiairs en nieuwe collega’s aantrekken?” Nelissen Grade legde deze vraag neer bij Billycom dat antwoordde met een slimme employer branding-strategie. We gingen voor 100 % online zichtbaarheid. De stijgende socialmediastatistieken en het succes op de jobbeurs spreken voor zich.
LAURIUS
Je bedrijfscultuur en strategie zijn continu in ontwikkeling. Geen betere manier om een nieuwe wind door je imago te blazen dan via een rebranding. Advocatenkantoor Laurius klopte aan bij Duval Branding en Billycom voor een visuele én tekstuele transformatie. Hallo website die power, persoonlijkheid en professionaliteit uitstraalt!
IMMO JAN STAS
Vastgoed bulkt van clichés. En dat is zonde voor vastgoedkantoren die écht het verschil willen maken. Daarom maken we er bij Billycom onze missie van om vooral de expertise en gepassioneerde mensen binnen de sector te laten spreken. Daar is de nieuwe website van Immokantoor Jan Stas alvast een mooi voorbeeld van!
HAPPY VOLCANO
Het juiste talent aantrekken, begint bij je website. Zeker als je op zoek bent naar nicheprofielen in de IT-sector, zoals game developers. Dat had Happy Volcano goed begrepen. Het eigenzinnige, Belgische gamebedrijf schakelde Billycom in voor Engelse SEO-copywriting op maat en een flinke employer branding boost.
TARGET RECRUITMENT EN ELMOS
Pionieren in werving, selectie en consultancy: de Elmos Group doet het meer dan 25 jaar met verve in de wereld van IT en engineering. Maar in een hyperconcurrentiële markt, stijgt de nood aan een sterk online uithangbord. Wij schreven twee sites die de technische vereisten van Google invullen en de verwachtingen van professionals inlossen.
ADVOCON
Een professionele, verstaanbare én vindbare legal website: de Advocon-website checkt alle boxes. Billycom schoof met de vennoten aan tafel, deed een grondige SEO-check en schreef de teksten precies zoals Advocon haar cliënteel adviseert: in mensentaal. Een frisse wind door het advocatenkantoor waar hun cliënten meteen van profiteren.
TOBBACK & TIMMERMANS
Advocatenkantoor Tobback & Timmermans, gelegen in de Tiensestraat in Leuven, bouwde de voorbije jaren een mooi lokaal cliënteel uit. Billycom maakte de vertaalslag naar een warm online verhaal, waarin de persoonlijke touch met de doelgroep centraal staat. Cliënten duidelijk informeren én hoog scoren in Google? Dubbelcheck.
UNIQUE
Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers. De deadlines zijn strak, maar wij schakelen razendsnel.
DE HOORN
De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen. Krachtige storytelling in combinatie met pinpointing SEO-strategie.
THOMAS MORE
Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden. Bekijk hier onze scripts. Smaakt naar More, niet?
SOFIE DUMONT
De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Meer reach, meer vindbaarheid én meer kookplezier dankzij de user-friendly navigatie: triple check. Een opdracht om duimen en vingers bij af te likken.
THE GREENKEEPER
Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat met lovende reacties.
PAPIER PRESENT
SEO-teksten schrijven voor een splinternieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom dat antwoordde met krachtig pennenwerk. We doken in de wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen, en leverden alle copy binnen de maand. Time to unbox!
LE CONCERT OLYMPIQUE
"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."
ARANEA LABS
"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."
WEBHERO
"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."