THE GREENKEEPER

Billycom casefiles: The Greenkeeper

Out with the old, in with the new: Billycom is 100 % klaar voor het nieuwe jaar! Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! Tuinspecialist The Greenkeeper zag het groots en vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine dat het nieuwe jaar feestelijk inluidt. Een geslaagd, groen resultaat!

The client

Van klassiek tuinonderhoud, tot solide houtbouw en een hands-on gazonservice: The Greenkeeper uit Oud-Heverlee ontwerpt, onderhoudt en verzorgt tuinen tot in de puntjes. Het team? Een straffe equipe van gedreven, groen talent, die tussen het maaien en snoeien graag een babbeltje met je slaan. Persoonlijk advies en tuintips: standaard in hun toolkit!

The job

Na een uitzonderlijk 2020 maken veel ondernemers de balans op. Wat waren de uitdagingen? Welke projecten hebben we gerealiseerd? Wat zijn de ambities?  Een eindejaarsmagazine is dé inspiratietool om zowel terug als vooruit te blikken.

Dat had Pieter Peperstraete, zaakvoerder van The Greenkeeper uit Leuven, goed begrepen! En voorbereiding is key, want zijn vraag naar een gepersonaliseerd eindejaarsnummer verscheen al in augustus in onze Billy-mailbox. Hartje zomer beginnen schrijven voor een knallend magazine in december? We like!

How we did it

1 | Plant your idea   

Met inmiddels 7 groene jaren op de teller, bouwde The Greenkeeper niet alleen een ruim klantenportfolio op, maar ook een ervaren tuinteam. Het doel van het eindejaarsmagazine was dan ook glashelder: trouwe klanten bedanken, mooie projecten toelichten en het talent binnen het bedrijf in the picture zetten. Bladeren tussen tuin, talent en teamvibe? Bring it on!

2 | Grow your project      

Billycom liet er geen gras over groeien. We planden een startmeeting, jongleerden met topics, facts en figures en kropen in onze pen. Een inspirerende nieuwjaarscolumn, creatieve tuinrealisaties, een originele teamvoorstelling, … Door short bite content af te wisselen met uitgebreide interviews en artikels, creëerden we een gevarieerd eindejaarsmagazine met een gouden randje.

3 | Let it blossom & bloom!   

Je oogst wat je zaait. Na de final edit kregen de teksten vorm in een fris, glanzend en groen design. Een absolute match van beeld, tekst en tone of voice! De eyecatcher? Dat is ongetwijfeld de column van tuinman Léandro, die zijn groene skills aanscherpte in de royal gardens van Buckingham Palace. Corporate storytelling op zijn best!

Client quote

Pieter Peperstraete, zaakvoerder The Greenkeeper:

Ons eindejaarsmagazine werd bijzonder goed onthaald. Trouwe klanten ontvingen hun exemplaar persoonlijk aan de deur, samen met een flesje champagne. Een extra leuke attentie die ons veel bedankingskaartjes opleverde! Billycom werkt proactief en punctueel, en houdt de teksten super persoonlijk. En die tone of voice wordt gesmaakt door ons cliënteel: sommige klanten waren zelfs benieuwd naar wie het magazine geschreven heeft. Lovende reacties om het jaar mee te starten!

www.thegreenkeeper.be

THE GREENKEEPER

BEETHOVEN27 (VIDEO)

Klassieke muziek weer met stip op de culturele kaart zetten? Het Europese Beethoven27-project doet het op een innovatieve manier die verbindt en inspireert over naties heen. En daar zet Billycom vastberaden de schouders onder.

Lees meer

DOBBY

Minder tijd verliezen, meer overzicht krijgen en beter communiceren: allemaal voordelen die digitale assistent dobby gedreven syndici te bieden heeft. De merkidentiteit van de technologie die syndici succesvoller maakt, stond als een huis. Aan Billycom om die branding door te trekken naar een informerende website en dito social media.

Lees meer

AXILIUM

Potentiële kandidaten aanspreken en overtuigen om jouw team te versterken? Dat doe je met een stimulerende website die je sterktes benadrukt. Billycom haalde het onderste uit de kan voor studiebureau Axilium.

Lees meer

BEETHOVEN27

Een ambitieus meerjarenplan succesvol lanceren én in beweging houden? Billycom ondersteunt het Beethoven27-project met raad en daad: van omvangrijke concertcommunicatie tot de organisatie van uitmuntende VIP-events.

Lees meer

VAN EYCKEN (VIDEO)

Een leadcampagne in Meta lanceren? We stroopten de mouwen op voor metaalverwerkingsbedrijf Van Eycken uit Tienen en blikten een dynamische advertentievideo in met veel aantrekkingskracht.

Lees meer

STOLZ

Top of mind zijn in de competitieve meubelmarkt? Hoog scoren in zoekmachines zoals Google? Contentmarketingbureau Billycom sloeg de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross en creëerde voor meubel- en lederexpert Stolz een gloednieuwe website die inspireert en activeert.

Lees meer

CONGODORPEN

Toekomstgericht groeien in de breedte en de diepte? Top of mind worden in het sterk rivaliserende ngo-landschap? Billycom beantwoordde de ambitieuze vraag van ngo Congodorpen met een diepgaande marketingscan en concrete verbeteracties.

Lees meer

AGGERES

Internationale groeiambities waarmaken? Professioneel én toegankelijk communiceren? Billycom schreef een scherpe website voor Aggeres in helder Engels met een logische indeling die je duidelijk navigeert.

Lees meer

TAG (VIDEO)

Om hun groeiambitie waar te maken, streeft TAG ernaar om jaarlijks tien tot vijftien vacatures in te vullen, zowel voor young graduates als senior managementprofielen. Het antwoord is een stevige employer branding strategie met een flinke streep video.

Lees meer

CLINTIMMO

Opvallen in de krappe vastgoedmarkt? Je concurrenten een streepje voor zijn? Billycom bewees dat het kan en schreef een warme, authentieke en persoonlijke website voor vastgoedkantoor Clintimmo, in het gastvrije dialect van de Brusselse druivenstreek.

Lees meer

BREG

Het Leuvense BREG (Belgian Renewable Energy Group) sloeg de handen in elkaar met Billycom en webbouwer Vector Bross, en lanceerde trots een gloednieuwe website voor hun Amerikaanse doelmarkt. Daarbij schreef Billycom gevatte teksten in correct Amerikaans-Engels.

Lees meer

ROSALIE'S CHOCOLATES

Een kersvers merk succesvol lanceren? Je eigen vlag planten in het sterk rivaliserende landschap? Billycom beet zich vast in de case en de pralines van Rosalie’s Chocolates en gaf het chocolademerk een stevige imagoboost met een heldere website en inspirerende socialemediakanalen.

Lees meer

WHY (VIDEO)

Jezelf overtuigend op de kaart zetten bij potentiële klanten? Voor WHY richtten we onze pijlen op ambitieuze ondernemingen die op zoek zijn naar getalenteerde IT’ers. Dat deden we met een combinatie van organische content en advertising via Meta.

Lees meer

WONDERSERVICE

Hoe spreek je klanten aan via mail of telefoon? Communiceer je kort en krachtig, inspirerend, ontzorgend of als dé expert in de markt? Is het u of je? Garagenetwerk Wonderservice had nood aan een duidelijke tone of voice die Billycom uitgewerkt heeft in een hands-on manual.

Lees meer

TAG

Young graduates aantrekken in een competitieve IT-markt? Billycom rolde de mouwen op voor Tactical Advisory Group (TAG) en zette een uitgekiende employer branding strategie op touw, in lijn met hun DNA: direct en correct!

Lees meer

IN2GO

Hoe spring je als vastgoedkantoor uit de massa? En hoe breng je jouw team en expertise op een professionele manier onder de aandacht? Billycom liet een strakke, resultaatgerichte marketingwind waaien bij vastgoedkantoor In2Go.

Lees meer

DELTA SOURCE

Een nieuwe branding en een nieuwe positionering vraagt om een nieuwe tone of voice. Billycom ging aan de slag met het team van Delta Source, gespecialiseerd in tailormade software, om hun websiteteksten aan te scherpen en hun social media naar the next level te brengen.

Lees meer

INSTACLAUSE

Hoe kan je contentmarketing gebruiken om je groeiambities kracht bij te zetten? Dat was de vraag van legal softwarebedrijf Instaclause. Billycom greep deze uitdaging met beide handen aan en zette een sterke contentstrategie op poten, volledig in lijn met hun waarden en DNA.

Lees meer

ERIKS

Industriële dienstverlener ERIKS pakte uit met een gloednieuw kantoor. Hoe ze hebben, houden en personeel vlot meeverhuisden? Contentmarketingbureau Billycom bood houvast met een tweewekelijkse nieuwsbrief vol praktische informatie, facts en figures voor én tijdens de verhuisperiode.

Lees meer

RAVAGO BUILDING SOLUTIONS

Ravago Building Solutions, al meer dan 65 jaar een ronkende naam in de bouwsector, klopte in 2020 bij Billycom aan. Onze contentexperts legden de fundering met een interactieve workshop, tekenden een solide contentstrategie uit en gingen van plan naar praktijk met straffe contentmarketing.

Lees meer

LIVING STONE

Vastgoed gaat snel. De groei van vastgoedspecialist Living Stone mogelijks nog sneller. Hoe draag je sterke ambities van verschillende vestigingen uit in een uniforme, warme communicatiestijl? Billycom nam het voortouw in de futureproof marketingstrategie en bijhorende contentcreatie.

Lees meer

UMAIN

De boekhouder is met uitsterven bedreigd. Toch als we de lijst met knelpuntberoepen mogen geloven. Om niet alleen méér maar ook het juiste talent aan te trekken, brachten we de communicatie en employer branding van Umain in lijn met hun unieke DNA.

Lees meer

EASY LIFE

Huishoudhulp is al jaren een vaste klant op de lijst van knelpuntberoepen. Voor bedrijven in de schoonmaaksector is het dus een absolute must om in te zetten op een sterk werkgeversmerk. Dienstenchequebedrijf Easy Life schakelde Billycom in voor aantrekkelijke employer branding via authentieke socialmediacontent.

Lees meer

LAURIUS

Je bedrijfscultuur en strategie zijn continu in ontwikkeling. Geen betere manier om een nieuwe wind door je imago te blazen dan via een rebranding! Ook advocatenkantoor Laurius had dit begrepen en klopte aan bij Duval Branding en Billycom voor een visuele én tekstuele transformatie.

Lees meer

PREMED

Arbeidswelzijn is geen nice to have, maar een absolute must. Om hun nieuwe branding kracht bij te zetten en hun online vindbaarheid te boosten, lanceerde Premed in het najaar van 2022 een nieuwe website. Billycom scherpte de pen voor professionele SEO-teksten.

Lees meer

ARVESTA

Je medewerkers zijn je eerste ambassadeurs. Belangrijk dus om hen geïnformeerd en geïnspireerd te houden. Maar hoe pak je dat aan als je organisatie in totaal 250 winkels en 2.100 experts omvat? Arvesta schakelde Billycom in om hun interne communicatie te boosten met een tweewekelijkse nieuwsbrief.

Lees meer

IMMO JAN STAS

Vastgoed bulkt van clichés. En dat is zonde voor vastgoedkantoren die écht het verschil willen maken. Daarom maken we er bij Billycom onze missie van om vooral de expertise en gepassioneerde mensen binnen de sector te laten spreken. Daar is de nieuwe website van Immokantoor Jan Stas alvast een mooi voorbeeld van!

Lees meer

HAPPY VOLCANO

Het juiste talent aantrekken, begint bij je website. Zeker als je op zoek bent naar nicheprofielen in de IT-sector, zoals game developers. Dat had Happy Volcano goed begrepen. Het eigenzinnige, Belgische gamebedrijf schakelde Billycom in voor Engelse SEO-copywriting op maat.

Lees meer

TARGET RECRUITMENT EN ELMOS

Pionieren in werving, selectie en consultancy: de Elmos Group doet het meer dan 25 jaar met verve in de wereld van IT en engineering. Maar in een hyperconcurrentiële markt, stijgt de nood aan een sterk online uithangbord. Enter Billycom!

Lees meer

KOM OP TEGEN KANKER

De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp voor de goede zaak!

Lees meer

ADVOCON

Een professionele, verstaanbare én vindbare legal website: de Advocon-website checkt alle boxes. Billycom schoof met de vennoten aan tafel, deed een grondige SEO-check en schreef de teksten precies zoals Advocon haar cliënteel adviseert: in mensentaal.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

NELISSEN GRADE

“Hoe kunnen wij als gerenommeerd advocatenkantoor stagiairs en nieuwe collega’s aantrekken?” Nelissen Grade legde deze vraag neer bij contentmarketingbureau Billycom dat antwoordde met een uitgekiende employer branding-strategie.

Lees meer

TOBBACK & TIMMERMANS

Advocatenkantoor Tobback & Timmermans, gelegen in de Tiensestraat in Leuven, bouwde de voorbije jaren een mooi lokaal cliënteel uit. Billycom maakte de vertaalslag naar een warm online verhaal, waarin de persoonlijke touch met de doelgroep centraal staat.

Lees meer

UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x