THE GREENKEEPER
Billycom casefiles: The Greenkeeper
Out with the old, in with the new: Billycom is 100 % klaar voor het nieuwe jaar! Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! Tuinspecialist The Greenkeeper zag het groots en vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine dat het nieuwe jaar feestelijk inluidt. Een geslaagd, groen resultaat!
The client
Van klassiek tuinonderhoud, tot solide houtbouw en een hands-on gazonservice: The Greenkeeper uit Oud-Heverlee ontwerpt, onderhoudt en verzorgt tuinen tot in de puntjes. Het team? Een straffe equipe van gedreven, groen talent, die tussen het maaien en snoeien graag een babbeltje met je slaan. Persoonlijk advies en tuintips: standaard in hun toolkit!
The job
Na een uitzonderlijk 2020 maken veel ondernemers de balans op. Wat waren de uitdagingen? Welke projecten hebben we gerealiseerd? Wat zijn de ambities? Een eindejaarsmagazine is dé inspiratietool om zowel terug als vooruit te blikken.
Dat had Pieter Peperstraete, zaakvoerder van The Greenkeeper uit Leuven, goed begrepen! En voorbereiding is key, want zijn vraag naar een gepersonaliseerd eindejaarsnummer verscheen al in augustus in onze Billy-mailbox. Hartje zomer beginnen schrijven voor een knallend magazine in december? We like!
How we did it
1 | Plant your idea
Met inmiddels 7 groene jaren op de teller, bouwde The Greenkeeper niet alleen een ruim klantenportfolio op, maar ook een ervaren tuinteam. Het doel van het eindejaarsmagazine was dan ook glashelder: trouwe klanten bedanken, mooie projecten toelichten en het talent binnen het bedrijf in the picture zetten. Bladeren tussen tuin, talent en teamvibe? Bring it on!
2 | Grow your project
Billycom liet er geen gras over groeien. We planden een startmeeting, jongleerden met topics, facts en figures en kropen in onze pen. Een inspirerende nieuwjaarscolumn, creatieve tuinrealisaties, een originele teamvoorstelling, … Door short bite content af te wisselen met uitgebreide interviews en artikels, creëerden we een gevarieerd eindejaarsmagazine met een gouden randje.
3 | Let it blossom & bloom!
Je oogst wat je zaait. Na de final edit kregen de teksten vorm in een fris, glanzend en groen design. Een absolute match van beeld, tekst en tone of voice! De eyecatcher? Dat is ongetwijfeld de column van tuinman Léandro, die zijn groene skills aanscherpte in de royal gardens van Buckingham Palace. Corporate storytelling op zijn best!
Client quote
Pieter Peperstraete, zaakvoerder The Greenkeeper:
Ons eindejaarsmagazine werd bijzonder goed onthaald. Trouwe klanten ontvingen hun exemplaar persoonlijk aan de deur, samen met een flesje champagne. Een extra leuke attentie die ons veel bedankingskaartjes opleverde! Billycom werkt proactief en punctueel, en houdt de teksten super persoonlijk. En die tone of voice wordt gesmaakt door ons cliënteel: sommige klanten waren zelfs benieuwd naar wie het magazine geschreven heeft. Lovende reacties om het jaar mee te starten!
RAVAGO BUILDING SOLUTIONS
Ravago Building Solutions, al meer dan 65 jaar een ronkende naam zijn in de bouwsector, klopte in 2020 bij Billycom aan. Onze contentexperts legden de fundering met een interactieve workshop, tekenden een solide contentstrategie uit en gingen van plan naar praktijk met straffe contentmarketing.
LIVING STONE
Vastgoed gaat snel. De groei van vastgoedspecialist Living Stone mogelijks nog sneller. Hoe draag je sterke ambities van verschillende vestigingen uit in een uniforme, warme communicatiestijl? Billycom nam het voortouw in de futureproof marketingstrategie en bijhorende contentcreatie.
UMAIN
De boekhouder is met uitsterven bedreigd. Toch als we de lijst met knelpuntberoepen mogen geloven. Om niet alleen méér maar ook het juiste talent aan te trekken, brachten we de communicatie en employer branding van Umain in lijn met hun unieke DNA.
EASY LIFE
Huishoudhulp is al jaren een vaste klant op de lijst van knelpuntberoepen. Voor bedrijven in de schoonmaaksector is het dus een absolute must om in te zetten op een sterk werkgeversmerk. Dienstenchequebedrijf Easy Life schakelde Billycom in voor aantrekkelijke employer branding via authentieke socialmediacontent.
LAURIUS
Je bedrijfscultuur en strategie zijn continu in ontwikkeling. Geen betere manier om een nieuwe wind door je imago te blazen dan via een rebranding! Ook advocatenkantoor Laurius had dit begrepen en klopte aan bij Duval Branding en Billycom voor een visuele én tekstuele transformatie.
PREMED
Arbeidswelzijn is geen nice to have, maar een absolute must. Om hun nieuwe branding kracht bij te zetten en hun online vindbaarheid te boosten, lanceerde Premed in het najaar van 2022 een nieuwe website. Billycom scherpte de pen voor professionele SEO-teksten.
ARVESTA
Je medewerkers zijn je eerste ambassadeurs. Belangrijk dus om hen geïnformeerd en geïnspireerd te houden. Maar hoe pak je dat aan als je organisatie in totaal 250 winkels en 2.100 experts omvat? Arvesta schakelde Billycom in om hun interne communicatie te boosten met een tweewekelijkse nieuwsbrief.
IMMO JAN STAS
Vastgoed bulkt van clichés. En dat is zonde voor vastgoedkantoren die écht het verschil willen maken. Daarom maken we er bij Billycom onze missie van om vooral de expertise en gepassioneerde mensen binnen de sector te laten spreken. Daar is de nieuwe website van Immokantoor Jan Stas alvast een mooi voorbeeld van!
HAPPY VOLCANO
Het juiste talent aantrekken, begint bij je website. Zeker als je op zoek bent naar nicheprofielen in de IT-sector, zoals game developers. Dat had Happy Volcano goed begrepen. Het eigenzinnige, Belgische gamebedrijf schakelde Billycom in voor Engelse SEO-copywriting op maat.
TARGET RECRUITMENT EN ELMOS
Pionieren in werving, selectie en consultancy: de Elmos Group doet het meer dan 25 jaar met verve in de wereld van IT en engineering. Maar in een hyperconcurrentiële markt, stijgt de nood aan een sterk online uithangbord. Enter Billycom!
KOM OP TEGEN KANKER
De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp voor de goede zaak!
ADVOCON
Een professionele, verstaanbare én vindbare legal website: de Advocon-website checkt alle boxes. Billycom schoof met de vennoten aan tafel, deed een grondige SEO-check en schreef de teksten precies zoals Advocon haar cliënteel adviseert: in mensentaal.
DELOITTE DIGITAL
Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!
NELISSEN GRADE
“Hoe kunnen wij als gerenommeerd advocatenkantoor stagiairs en nieuwe collega’s aantrekken?” Nelissen Grade legde deze vraag neer bij contentmarketingbureau Billycom dat antwoordde met een uitgekiende employer branding-strategie.
TOBBACK & TIMMERMANS
Advocatenkantoor Tobback & Timmermans, gelegen in de Tiensestraat in Leuven, bouwde de voorbije jaren een mooi lokaal cliënteel uit. Billycom maakte de vertaalslag naar een warm online verhaal, waarin de persoonlijke touch met de doelgroep centraal staat.
UNIQUE
Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.
DE HOORN
De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.
THOMAS MORE
Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.
SOFIE DUMONT
De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.
PAPIER PRESENT
SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!
LE CONCERT OLYMPIQUE
"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."
ARANEA LABS
"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."
WEBHERO
"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."