PAPIER PRESENT​

Billycom Casefiles: Papier Present

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. Op basis van een diepgaande SEO-strategie van WiSEO gingen we aan de slag om de juiste Google-woorden op de juiste strategische plaatsen in de webteksten te zetten. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, gepersonaliseerde geschenkdozen en coole verzendverpakking. Time to unbox!

The client

Ben je een fervente shopper? Dan is de kans reëel dat je onbewust al in aanraking kwam met Papier Present. Met klanten als Marie Jo, Terre Bleue en Proximus zijn ze dé referentie in custom-made verpakkingen. Duurzame draagtassen, stevige verzenddozen, elegante cadeauverpakkingen, … Bedrukt of onbedrukt? De opties zijn eindeloos!

The job

Voor hun nieuwe website wilde Papier Present een aantrekkelijk design combineren met doortastende SEO-teksten. Hun doel? Hoger scoren in Google en meer websitebezoekers aantrekken. Gezien het ruime assortiment dat men in de kijker wou plaatsen, was de structuur van de website key. Daarom werkte WiSEO een wireframe uit met verschillende categorieën. Bij onze SEO- copywriting hielden we rekening met deze structuur en volgden we de richtlijnen in het aantal (zoek)woorden.

How we did it

1 | Briefing: look inside the box

Papier Present koos voor een vlotte, informatieve tone of voice. Om veelvoorkomende vragen van websitebezoekers te beantwoorden, werd gewerkt met FAQ’s. Op die manier krijgen de klanten inzicht in het scala aan personalisatiemogelijkheden en de productievoorwaarden. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en een wireframe vormden ons kader.

2 | Copywriting: get outside the box

Voor iedere categorie schreven we een spitse intro en gingen we dieper in op enkele USP’s. De subcategorieën werden aangevuld met een zevental FAQ’s. Als kers op de taart namen we ook de homepagetekst voor onze rekening. Om de website zo hoog mogelijk te laten scoren in Google, lieten we op iedere pagina voldoende zoekwoorden en interne links terugkomen.

3 | Feedback: wrap it up in style

De copy verliep in korte sprints. Na iedere oplevering volgde meteen een feedbackmoment. Zo bleef de klant op de hoogte en konden we vlot bijsturen waar nodig.  

The result

Werken volgens een strakke deadline? Yes, we can! Alle teksten werden binnen de maand opgeleverd en goedgekeurd. De webshop ging live in juni en kon op heel wat lof rekenen.

Client quote

Yentina Van Hautte, Sales & Marketing Assistant Papier Present

 "Dankzij de goede wisselwerking met Billycom hebben we nu een website die informeert én inspireert. Billycom luisterde naar onze ambities, toonde interesse in het productaanbod en hield zich nauwgezet aan de nieuwe websitestructuur. Elke pagina werd zorgvuldig uitgeschreven met de juiste SEO-insteek. Bovendien waren de copywriters steeds stand-by bij vragen of feedback. Een topservice!"

www.papierpresent.be

PAPIER PRESENT​

ERIKS

Industriële dienstverlener ERIKS pakte uit met een gloednieuw kantoor. Hoe ze hebben, houden en personeel vlot meeverhuisden? Contentmarketingbureau Billycom bood houvast met een tweewekelijkse nieuwsbrief vol praktische informatie, facts en figures voor én tijdens de verhuisperiode.

Lees meer

RAVAGO BUILDING SOLUTIONS

Ravago Building Solutions, al meer dan 65 jaar een ronkende naam in de bouwsector, klopte in 2020 bij Billycom aan. Onze contentexperts legden de fundering met een interactieve workshop, tekenden een solide contentstrategie uit en gingen van plan naar praktijk met straffe contentmarketing.

Lees meer

LIVING STONE

Vastgoed gaat snel. De groei van vastgoedspecialist Living Stone mogelijks nog sneller. Hoe draag je sterke ambities van verschillende vestigingen uit in een uniforme, warme communicatiestijl? Billycom nam het voortouw in de futureproof marketingstrategie en bijhorende contentcreatie.

Lees meer

UMAIN

De boekhouder is met uitsterven bedreigd. Toch als we de lijst met knelpuntberoepen mogen geloven. Om niet alleen méér maar ook het juiste talent aan te trekken, brachten we de communicatie en employer branding van Umain in lijn met hun unieke DNA.

Lees meer

EASY LIFE

Huishoudhulp is al jaren een vaste klant op de lijst van knelpuntberoepen. Voor bedrijven in de schoonmaaksector is het dus een absolute must om in te zetten op een sterk werkgeversmerk. Dienstenchequebedrijf Easy Life schakelde Billycom in voor aantrekkelijke employer branding via authentieke socialmediacontent.

Lees meer

LAURIUS

Je bedrijfscultuur en strategie zijn continu in ontwikkeling. Geen betere manier om een nieuwe wind door je imago te blazen dan via een rebranding! Ook advocatenkantoor Laurius had dit begrepen en klopte aan bij Duval Branding en Billycom voor een visuele én tekstuele transformatie.

Lees meer

PREMED

Arbeidswelzijn is geen nice to have, maar een absolute must. Om hun nieuwe branding kracht bij te zetten en hun online vindbaarheid te boosten, lanceerde Premed in het najaar van 2022 een nieuwe website. Billycom scherpte de pen voor professionele SEO-teksten.

Lees meer

ARVESTA

Je medewerkers zijn je eerste ambassadeurs. Belangrijk dus om hen geïnformeerd en geïnspireerd te houden. Maar hoe pak je dat aan als je organisatie in totaal 250 winkels en 2.100 experts omvat? Arvesta schakelde Billycom in om hun interne communicatie te boosten met een tweewekelijkse nieuwsbrief.

Lees meer

IMMO JAN STAS

Vastgoed bulkt van clichés. En dat is zonde voor vastgoedkantoren die écht het verschil willen maken. Daarom maken we er bij Billycom onze missie van om vooral de expertise en gepassioneerde mensen binnen de sector te laten spreken. Daar is de nieuwe website van Immokantoor Jan Stas alvast een mooi voorbeeld van!

Lees meer

HAPPY VOLCANO

Het juiste talent aantrekken, begint bij je website. Zeker als je op zoek bent naar nicheprofielen in de IT-sector, zoals game developers. Dat had Happy Volcano goed begrepen. Het eigenzinnige, Belgische gamebedrijf schakelde Billycom in voor Engelse SEO-copywriting op maat.

Lees meer

TARGET RECRUITMENT EN ELMOS

Pionieren in werving, selectie en consultancy: de Elmos Group doet het meer dan 25 jaar met verve in de wereld van IT en engineering. Maar in een hyperconcurrentiële markt, stijgt de nood aan een sterk online uithangbord. Enter Billycom!

Lees meer

KOM OP TEGEN KANKER

De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp voor de goede zaak!

Lees meer

ADVOCON

Een professionele, verstaanbare én vindbare legal website: de Advocon-website checkt alle boxes. Billycom schoof met de vennoten aan tafel, deed een grondige SEO-check en schreef de teksten precies zoals Advocon haar cliënteel adviseert: in mensentaal.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

NELISSEN GRADE

“Hoe kunnen wij als gerenommeerd advocatenkantoor stagiairs en nieuwe collega’s aantrekken?” Nelissen Grade legde deze vraag neer bij contentmarketingbureau Billycom dat antwoordde met een uitgekiende employer branding-strategie.

Lees meer

TOBBACK & TIMMERMANS

Advocatenkantoor Tobback & Timmermans, gelegen in de Tiensestraat in Leuven, bouwde de voorbije jaren een mooi lokaal cliënteel uit. Billycom maakte de vertaalslag naar een warm online verhaal, waarin de persoonlijke touch met de doelgroep centraal staat.

Lees meer

UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x