UNIQUE

Billycom casefiles: Unique

Unique en Billycom, dat is al jaren een match made in heaven. Want dat het hr-bedrijf aan de lopende band communiceert met collega, klanten en kandidaten, is een understatement. Van mailings, over baselines, tot flitsende video’s: Billycom does it all. We hebben de tone of voice vlot in de vingers en vertalen elk idee moeiteloos naar krachtige content. Een Unique partnership!

The client

Unique gaat op zoek naar de perfecte match tussen kandidaten en werkgevers. Dat doet ze met een gerichte focus op de cultural fit. Want mensen die zich goed voelen op de werkvloer, boeken sterke resultaten. Een hyperpersoonlijke aanpak die aanslaat! De laatste jaren breidde het bedrijf haar kantorennetwerk stevig uit. Vandaag telt de hr-dienstverlener meer dan 50 vestigingen en een 600-tal medewerkers in heel België.

The job

Onze missie? Het frisse Unique-DNA telkens omzetten in wervende content die de juiste doelgroep aanspreekt. Een overtuigende vacature voor jonge techniekers of ervaren middle managers? Copywriter Jana voorziet steeds toegespitste copy. Bij elke videovraag zorgt cameraman Tim dan weer voor beelden die van het scherm spatten. We spelen altijd kort op de bal en ontzorgen Unique op alle contentvlakken.

How we did it

1 | Naar een Unique DNA

Vertrouwen moet je verdienen. Met die mindset gaan we elk partnership aan. We startten klein met het herschrijven van enkele mails. Kort maar krachtig: Unique was meteen gecharmeerd. Niet veel later zetten we mee onze schouders onder hun rebranding. We wikten onze woorden en speelden met slogans, tot het nieuwe DNA volledig op punt stond. Mét de juiste SEO-zoekwoorden waar nodig, uiteraard.

2 | Groei tot vaste copypartner

Een groeiend bedrijf als Unique denkt altijd twee stappen vooruit. Snelle en transparante communicatie is key. Als contentpartner gaan we meteen over tot actie. Nieuwsbrieven of postkaartjes, interne of externe communicatie, online of offline content … Alle soorten copy passeren de revue, telkens gehuld in het pittige Unique-sausje. De tone of voice kennen we door en door. Het voordeel? Meer dan één mail en enkele regels uitleg hebben we niet nodig om strakke copy op papier te zetten.

3 | Next challenge? Video!

“Doen jullie ook video?” We sure do! Voor haar 50ste verjaardag wou Unique uitpakken met een sterke videoreeks, waarin verschillende sterkhouders van het bedrijf geïnterviewd worden. Wij boekten Suyin Aerts als moderator, brachten de boegbeelden piekfijn in beeld en monteerden een set inspirerende video’s. Maar evengoed filmden we een flitsende videocampagne waarin de Project Consultants de pro’s van hun job toelichten. Unique vraagt, wij draaien!

4 | Allround communicatieklankbord

In een competitieve sector als hr moet je durven opvallen. Daarom denkt Unique, net als Billycom, graag out of the box. Een vlogwedstrijd voor studenten organiseren en zo een ambassadeur rekruteren? Een award lanceren die straffe hr-initiatieven bekroont? We brainstormen mee, leggen concrete ideeën op tafel en stroomlijnen alle communicatie.

The result

Door de geslaagde samenwerking op lange termijn, weten we precies hoe Unique zich in de markt wil zetten. De deadlines? Die zijn strak, maar wij schakelen razendsnel. Met straffe copy en video boosten we de brand awareness, versterken we de employer branding en ondersteunen we de groeiambities. Ready for more!

Quote from the client

“De copywriters van Billycom weten telkens opnieuw een stukje magie in hun woorden en copy te steken. Hoe moeilijk de boodschap ook is, hoe subtiel de klemtonen moeten zijn, ze zijn echte woordkunstenaars. Mooi, pakkend en altijd to the point.” 

– Tanja Piessens, Marketing Manager Unique Belgium

https://www.unique.be/nl

https://www.facebook.com/uniquebelgium

https://www.linkedin.com/company/unique-belgium/

https://www.instagram.com/uniquebelgium/

UNIQUE

ERIKS

Industriële dienstverlener ERIKS pakte uit met een gloednieuw kantoor. Hoe ze hebben, houden en personeel vlot meeverhuisden? Contentmarketingbureau Billycom bood houvast met een tweewekelijkse nieuwsbrief vol praktische informatie, facts en figures voor én tijdens de verhuisperiode.

Lees meer

RAVAGO BUILDING SOLUTIONS

Ravago Building Solutions, al meer dan 65 jaar een ronkende naam in de bouwsector, klopte in 2020 bij Billycom aan. Onze contentexperts legden de fundering met een interactieve workshop, tekenden een solide contentstrategie uit en gingen van plan naar praktijk met straffe contentmarketing.

Lees meer

LIVING STONE

Vastgoed gaat snel. De groei van vastgoedspecialist Living Stone mogelijks nog sneller. Hoe draag je sterke ambities van verschillende vestigingen uit in een uniforme, warme communicatiestijl? Billycom nam het voortouw in de futureproof marketingstrategie en bijhorende contentcreatie.

Lees meer

UMAIN

De boekhouder is met uitsterven bedreigd. Toch als we de lijst met knelpuntberoepen mogen geloven. Om niet alleen méér maar ook het juiste talent aan te trekken, brachten we de communicatie en employer branding van Umain in lijn met hun unieke DNA.

Lees meer

EASY LIFE

Huishoudhulp is al jaren een vaste klant op de lijst van knelpuntberoepen. Voor bedrijven in de schoonmaaksector is het dus een absolute must om in te zetten op een sterk werkgeversmerk. Dienstenchequebedrijf Easy Life schakelde Billycom in voor aantrekkelijke employer branding via authentieke socialmediacontent.

Lees meer

LAURIUS

Je bedrijfscultuur en strategie zijn continu in ontwikkeling. Geen betere manier om een nieuwe wind door je imago te blazen dan via een rebranding! Ook advocatenkantoor Laurius had dit begrepen en klopte aan bij Duval Branding en Billycom voor een visuele én tekstuele transformatie.

Lees meer

PREMED

Arbeidswelzijn is geen nice to have, maar een absolute must. Om hun nieuwe branding kracht bij te zetten en hun online vindbaarheid te boosten, lanceerde Premed in het najaar van 2022 een nieuwe website. Billycom scherpte de pen voor professionele SEO-teksten.

Lees meer

ARVESTA

Je medewerkers zijn je eerste ambassadeurs. Belangrijk dus om hen geïnformeerd en geïnspireerd te houden. Maar hoe pak je dat aan als je organisatie in totaal 250 winkels en 2.100 experts omvat? Arvesta schakelde Billycom in om hun interne communicatie te boosten met een tweewekelijkse nieuwsbrief.

Lees meer

IMMO JAN STAS

Vastgoed bulkt van clichés. En dat is zonde voor vastgoedkantoren die écht het verschil willen maken. Daarom maken we er bij Billycom onze missie van om vooral de expertise en gepassioneerde mensen binnen de sector te laten spreken. Daar is de nieuwe website van Immokantoor Jan Stas alvast een mooi voorbeeld van!

Lees meer

HAPPY VOLCANO

Het juiste talent aantrekken, begint bij je website. Zeker als je op zoek bent naar nicheprofielen in de IT-sector, zoals game developers. Dat had Happy Volcano goed begrepen. Het eigenzinnige, Belgische gamebedrijf schakelde Billycom in voor Engelse SEO-copywriting op maat.

Lees meer

TARGET RECRUITMENT EN ELMOS

Pionieren in werving, selectie en consultancy: de Elmos Group doet het meer dan 25 jaar met verve in de wereld van IT en engineering. Maar in een hyperconcurrentiële markt, stijgt de nood aan een sterk online uithangbord. Enter Billycom!

Lees meer

KOM OP TEGEN KANKER

De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp voor de goede zaak!

Lees meer

ADVOCON

Een professionele, verstaanbare én vindbare legal website: de Advocon-website checkt alle boxes. Billycom schoof met de vennoten aan tafel, deed een grondige SEO-check en schreef de teksten precies zoals Advocon haar cliënteel adviseert: in mensentaal.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

NELISSEN GRADE

“Hoe kunnen wij als gerenommeerd advocatenkantoor stagiairs en nieuwe collega’s aantrekken?” Nelissen Grade legde deze vraag neer bij contentmarketingbureau Billycom dat antwoordde met een uitgekiende employer branding-strategie.

Lees meer

TOBBACK & TIMMERMANS

Advocatenkantoor Tobback & Timmermans, gelegen in de Tiensestraat in Leuven, bouwde de voorbije jaren een mooi lokaal cliënteel uit. Billycom maakte de vertaalslag naar een warm online verhaal, waarin de persoonlijke touch met de doelgroep centraal staat.

Lees meer

DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x