Billy Blog 10.0 | 4 eenvoudige tips voor meer leads

Meer leads generen? Je hoeft er geen technische kunsten voor uit te halen! Met deze vier eenvoudige teksttips tover je je websiteleads in no time om naar conversies.

#1 | Match de metabeschrijving met de inhoud van de webpagina

Er is niets vervelender dan een metabeschrijving in Google (zie kader) die haaks staat op de daadwerkelijke pagina-inhoud. Schrijf daarom  een korte en inspirerende meta description voor al je webpagina’s. Iedere pagina kan immers opduiken in de Google-resultaten. Stel je een vraag in de metabeschrijving of beschrijf je een probleem? Lok websitebezoekers niet in de val. Geef antwoord of reik een oplossing aan op je webpagina en wees niet te zuinig met tekst. Bedoeling is om vertrouwen op te bouwen bij je lezer.

Wat is een metabeschrijving?

Meta wat? Op de zoekresultatenpagina van Google staat onder de vetgedrukte webpaginatitel een korte omschrijving in het grijs. Deze 2 zinnen (met een maximum van 160 tekens) worden de meta description genoemd. 

Deze descriptions geven je (potentiële) websitebezoeker een goed idee waarover je webpagina gaat. Je leest er helaas vaak de zotste dingen: vreemde symbolen, halve zinnen, foutieve contactgegevens… Wie een website heeft, mag deze beschrijvende tekst niet over het hoofd zien! Het is dé kans om het verschil te maken met de concurrentie. Schrijf dus zeker voor iedere pagina een uitnodigende meta description en voeg deze toe via de beheermodule van je site.

#2 | Verweef waarden, gevoelens en belevingen in je teksten

Je onderneming heeft tal van kwaliteiten, maar misschien ben je niet de enige met die expertises in huis. Zet je unieke skills en je bedrijfscultuur in the picture: beschrijf de zorgeloze naservice, stel je team voor en deel je inspiratiebronnen. Kortom, bouw aan het verhaal rond je merk, authentiek én eerlijk. Dankzij storytelling worden je websitebezoekers ondergedompeld in een sfeer van vertrouwen en zullen ze sneller contact opnemen. Een voorbeeld op onze eigen Billycom website: 


#3 | Maak het je lezer makkelijk met sprekende tussentitels

Een websitetekst van A tot Z lezen? Dat is dé uitzondering op de regel. Verwacht niet van je websitebezoekers dat ze je teksten volledig zullen lezen. We hebben het allemaal druk, druk, druk en scannen liever content. Diagonaal screenen op onze smartphone, tablet of laptop. Schrik potentiële klanten niet af met lange lappen tekst. Maar herwerk je huidige websiteteksten naar hapklare blokjes. Start met een frisse intro. Voorzie toffe tussentitels. Of maak lijstjes met productinformatie. 

#4 | Activeer je websitebezoeker met een call to action

Last but not least, zet de call to action (CTA) in the picture. Flikkerende knoppen of fluo kaders zijn een brug te ver. Maar wie meer leads wil generen, moet voldoende ankerpunten pinnen. Eén CTA onderaan een webpagina volstaat niet. Wie interesse heeft, moet tijdens het scannen van je tekst snel tot actie kunnen overgaan. Zorg voor duidelijk zichtbare contactinformatie. Verwerk hyperlinks naar relevante blogposts. Sluit een alinea af met je gratis-offerte-service. Of neem je mailadres ongedwongen op in een kaderstukje.

Kan je hulp gebruiken bij het boosten van je business? Onze copywriters stellen je websiteteksten op scherp.

Ontdek onze zomerpromo's

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x